ZEEBRUGGE – Vanaf februari breidt DFDS Seaways de driehoeksdienst tussen Noorwegen, Zeebrugge en het Britse Immingham aanzienlijk uit. Enerzijds wordt de ms Lysbris Seaways (een sideport/containerschip) vervangen door de grotere ms Finlandia Seaways. Anderzijds wordt nog Brevik aan het vaarschema toegevoegd, naast de bestaande aanloophavens Frederikstad en Halden.
Met het roro-schip, de ms Finlandia Seaways, zullen er vanaf nu niet enkel papier- en containerladingen (Norske Skog) verscheept worden, maar ook roro-ladingen zoals trailers, selfdrivers, machines en projectlading. Door Brevik toe te voegen aan het schema, kunnen nu zowel de westkust als de oostkust van Oslofjord bediend worden. Op vrijdag en zaterdag wordt er respectievelijk geladen in Zeebrugge en Immingham. Op zondag wordt er gelost in Brevik. Na aanloop in Frederikstad (maandag) en Halden (dinsdag), volgt op dinsdag een tweede exportgerichte stop in Brevik alvorens terug koers te zetten naar Zeebrugge.
Met deze aanpassingen wil DFDS de markt een unieke oplossing aanbieden voor verscheidene ladingstypes tussen Noorwegen, de UK en het continent. Deze extra capaciteit op Noorwegen en de UK, versterkt opnieuw Zeebrugge als belangrijke hub voor Scandinavië.