KORTRIJK – De voorbije dagen lanceerde Yvan Vindevogel zijn gloednieuwe en eigen Mylène webshop, en daar is de Kortrijkse ondernemer naar eigen zeggen behoorlijk fier op. Mylène, een naam als een klok in de sector van de verzorgingsproducten, is sinds kort voor 70 procent eigendom van Vindevogel en zijn groep Vision Healthcare.
Mylène is vooral bekend omwille van zijn homeparty’s met cosmetica- en verzorgingsproducten, en zou naar verwachting dit jaar 30 miljoen euro omzet boeken. Het bedrijf organiseert op jaarbasis zo’n 77.000 homeparty’s en telt 350.000 klanten, uitsluitend in België en Nederland. Mylène neemt daarmee een belangrijke plaats in bij Vision Healthcare dat, met de omzet van Mylène ingerekend, goed is voor 105 miljoen euro. Yvan Vindevogel wil naar eigen zeggen Mylène nieuwe groei impulsen geven. De lancering van een gloednieuw digitaal platform moet daarbij helpen. Vindevogel is met 70 procent de leading partner bij Mylène. Creafund (familie Desimpel en andere investeerders) en een groep individuele (maar anoniem gebleven) aandeelhouders tekenen elk voor 15 procent.
Vindevogel heeft voor dit jaar nog meer pijlen op de boog met Vision Healthcare. Vision Healthcare is de koepelmaatschappij boven zeven bedrijven die online gezondheidsproducten en verzorgingsproducten aanbieden. Het Mechelse Mylène past perfect in dat plaatje, vindt Vindevogel. Vision Healthcare telt nu drie bedrijven in eigen land (naast Mylène zijn dat Purasana en Squad), twee in Nederland (Flinndeal, Remark), één in Duitsland (Bärbel Drexel) en één in het Verenigd Koninkrijk (Cute Nutrition). Die ‘paneuropese’ benadering maakt Healthcare Vision uniek in de sector.