Liesbeth Nizet werd recent gebombardeerd tot Head of Future Audiences Monetization bij Mediahuis Group. Een rol die er specifiek kwam op vraag van de raad van bestuur van Mediahuis met de bedoeling een duurzame strategie en verdienmodellen te ontwikkelen rond toekomstige mediatoepassingen voor specifieke doelgroepen zoals jongeren.
Kenner en ziener
Binnen Xpo Group werd er, op basis van een interne oefening rond corporate governance, uitdrukkelijk gezocht naar meer verjonging en meer vrouwen in de raad van bestuur. Een extern bureau werd ingeschakeld om de search naar een bijkomende bestuurder vakkundig en objectief te begeleiden.
Doelstelling was ook specifiek om complementariteit met de huidige bestuurders na te streven. Vandaar dat de competenties, de kennis en het netwerk van Liesbeth Nizet in de domeinen media, technologie en doelgroepen-analytics worden aanzien als een absolute meerwaarde voor Xpo Group.
Kortrijk en veel meer
Xpo Group is statutair de nieuwe benaming sedert de AV van april 2023. De nieuwe groepsnaam sluit veel beter aan met het erg gedifferentieerde aanbod waar de organisatie inmiddels voor staat.
“Op groepsniveau wordt naast het venue-management (merknaam Kortrijk Xpo wordt hier uiteraard aangehouden!) vooral ook geïnvesteerd in beursorganisaties: in de eigen venue, maar ook op andere locaties in België en in Europa”, aldus Saskia Soete de Boosere die inmiddels 20 jaar aan het roer staat in Kortrijk. “Op vandaag wordt de helft van de groepsomzet (begroting 50 miljoen euro voor 2024) buiten de eigen venue in Kortrijk gerealiseerd.”