Vanneste xavier met bier

Xavier Vanneste (Brugse brouwerij De Halve Maan) sponsort de Warmste Week

BRUGGE - Brouwerij De Halve Maan slaat dit jaar de handen in elkaar met De Warmste Week. Met het biermerk Brugse Zot (en zijn alcoholvrije tegenhanger Sportzot) vlammen beide organisaties dit jaar voor het goede doel. Deze jaarlijkse solidariteitsactie van de VRT zal zoals vorig jaar afsluiten op ’t Zand in Brugge, op een boogscheut van de familiale brouwerij. Elk jaar staat een maatschappelijk thema centraal en in 2024 is dat: eenzaamheid. Een actueel probleem, want wist u dat 1 op de 2 Vlamingen zich soms eenzaam voelt? "Daar moeten we samen iets aan doen en dat kan door onze krachten te bundelen", aldus Xavier Vanneste, eigenaar en CEO van de brouwerij. "Onze brouwerij neemt alvast actie en vlamt mee tegen eenzaamheid."


 

Om het belang van de gezamenlijke actie te benadrukken heeft de brouwerij beslist om hoogst uitzonderlijk de naam van haar belangrijkste bier tijdelijk om te dopen tot de Warmste Zot. Hiermee wil ze het centrale thema van dit jaarlijkse solidariteitsinitiatief nog meer in de kijker plaatsen: ‘Samen vlammen tegen eenzaamheid’. Mensen worden uitgenodigd om samen te genieten: of het nu gaat om een diner, een gezellige avond met vrienden of een familiefeest, het zot speciaalbier brengt mensen bij elkaar.

Samen vlammen tegen eenzaamheid

Xavier Vanneste vertegenwoordigt de 6e generatie bij de familiale Brugse brouwerij De Halve Maan: “Elk jaar staat een maatschappelijk thema centraal en in 2024 is dat eenzaamheid”, zegt Vanneste. “Een actueel probleem, want wist je dat 1 op de 2 Vlamingen zich soms eenzaam voelt? Daar moeten we samen iets aan doen en dat doet de brouwerij door zijn krachten te bundelen met De Warmste Week.”
De Halve Maan nodigt haar trouwe klanten en partners in heel Vlaanderen en Brussel uit om gezamenlijke acties te ontwikkelen ten voordele van dit goede doel. Veel van de trouwe horecaklanten spelen een belangrijke rol in het sociale leven en bieden een warme, gastvrije omgeving waar mensen kunnen samenkomen, ongeacht hun achtergrond. Het kan een ontmoetingsplaats zijn, een plek voor menselijk contact in een tijd waarin we vooral digitaal communiceren.”
Met Brugse Zot en de alcoholvrij Sportzot wil de brouwerij horecaklanten, verenigingen en particulieren aanmoedigen om zelf een actie te organiseren. “De brouwerij zal hierbij een faciliterende rol spelen en de acties mee ondersteunen met tal van promotionele en gepersonaliseerde materialen onder de officiële kleuren van De Warmste Week”, aldus Vanneste. “Zo werd onder meer een gelimiteerd “Warmste Zot” variant gemaakt van het iconische Brugse Zot glas.”

In aanloop naar de afsluitende festivalweek in Brugge wil de brouwerij in de komende weken en maanden al veelvuldige initiatieven nemen in samenwerking met De Warmste Week.