Xavier Vanneste reageerde heugelijk op deze succesvolle campagne: “In 2016 lanceerde we al een crowdfunding campagne voor de aanleg van onze ondergrondse bierpijpleiding, toen zagen we hoe belangrijk het is om onze community te betrekken in een innovatief en duurzaam verhaal”, aldus de CEO. “Ook nu, bij onze verdere verduurzaming, wilden we het publiek betrekken, en met succes.”
Hiermee toont Brouwerij De Halve Maan de kracht aan van een lokaal verankerd familiaal bedrijf met sterke biermerken, die streeft naar een hoogwaardig product, geproduceerd op een verantwoorde manier. Dat de crowdlening campagne zo vlot gelopen heeft is ongetwijfeld te danken aan de aantrekkelijkheid van de biermerken Brugse Zot en Straffe Hendrik, aldus nog de CEO. “Mensen zijn graag verbonden met het authentieke verhaal, en zijn echte ambassadeurs voor de brouwerij”, vindt Xavier Vanneste. “De brouwerij is trots dat er zo een immense interesse was in het project en wil alle investeerders bedanken voor hun vertrouwen.”
foto: Sam Vincke (WinWinner) en Xavier Vanneste