Vanhonsebrouck 23

Xavier Vanhonsebrouck lanceert zijn zevende kasteelbier

IZEGEM - Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck breit een vervolg aan het succesverhaal van Kasteel Rouge, en doet dat met de lancering van Kasteel Rubus Framboise. Dit moet de next big thing worden", zegt grote baas Xavier Vanhonsebrouck. Na het teleurstellende lenteweer wil Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck voorgoed afrekenen met de seizoenen, zo luidt de redenering achter de lancering. Met Kasteel Rubus Framboise (7%) introduceert de Izegemse familiebrouwerij een gloednieuwe smaaksensatie op basis van echte frambozen.

Het bier van de eeuwige zomer, zo omschrijft CEO Xavier Vanhonsebrouck zijn nieuwste innovatie. “Net zoals veel mensen voel ik me op mijn best in de zomer”, lacht de CEO. “De zon straalt, het kwik stijgt en je energiepeil krijgt een boost. Dat gelukzalige gevoel wil ik het hele jaar door ervaren. En dat is exact de beleving die Kasteel Rubus Framboise wil bieden.”

Samen met zijn brouwmeester selecteerde Xavier 7 verschillende framboosrassen. “Waarom 7? Het cijfer 7 staat net zoals de zomer symbool voor geluk”, zegt Vanhonsebrouck. “Het past perfect bij onze Kasteel Rubus Framboise dat het begin van de eeuwige zomer inluidt. Door het gebruik van echte frambozen is Kasteel Rubus Framboise een prachtig bier geworden met een fijn parelende lichtroze schuimkraag.”

Blijven innoveren

Kasteel Rubus Framboise is inmiddels het zevende kasteelbier. “Starten deden we in 1991 met de commerciële lancering van Kasteel Donker”, zegt de CEO nog. “Al snel hadden we voor elke gelegenheid een heerlijk Kasteelbier klaarstaan. De speciallekes zoals een Kasteel Cuvée en een Barista Chocolate Quad schuiven graag mee aan tafel, terwijl een Kasteel Xtra bewijst dat de rijke Kasteelsmaak ook in een laag alcoholjasje past. Na de klassieke tripel pakten we in 2007 uit met Kasteel Rouge, een sterk fruitbier dat toen nog ongezien was in het bierlandschap.”

Vandaag schieten de rougebieren als paddenstoelen uit de grond. “Terwijl andere brouwers de originele rougesmaak proberen te evenaren, zijn wij op zoek gegaan naar de next big thing“, besluit de CEO. “Met Kasteel Rubus Framboise bieden we de consument een gloednieuwe bierervaring en bevestigen we onze autoriteit in het segment van de sterke fruitbieren.”