IZEGEM – Net op de valreep van oud naar nieuw verraste brouwerij Van Honsebouck, sponsor van meervoudig Belgisch basketbal kampioen BC Oostende, spelers en supporters van de club met een fris eindejaarsgeschenk. Bier, zal je denken? Juist, maar met net dat ietsje meer. Hoofdsponsor Kasteel Van Honsebrouck creëerde met name met Filou een speciale blikkenlijn met daarop ook de sympathieke hoofden van de spelers en van coach en monument Dario Djerdja. Zodat iedereen in de wolken was.
“Speciaalbieren in blik, dat is de toekomst”, aldus zaakvoerder Xavier Van Honsebrouck. “We zijn dan ook heel blij dat we deze unieke blikkenlijn samen met de club kunnen lanceren. Vanaf nu heeft de brede entourage van de club dubbel plezier bij het drinken van een heerlijke Filou.”
Voorlopig blijft het nog bij een experiment, maar het staat in de sterren geschreven dat er meer volgt, omdat de markt er nu eenmaal rijp voor is. Het potentieel is alvast groot en kan overal navolging krijgen. In Oostende kost de doos met 6 blikken van 33 centiliter welgeteld 20 euro, inclusief iets voor de staatskas (BTW). De blikken zijn te verkrijgen tijdens wedstrijddagen in de fanshop en tijdens de kantooruren aan het loket van de club. Wie in en rond Oostende nog op zoek is naar een origineel nieuwjaarsgeschenk, en ook een beetje sportfan is, kan bij deze inspiratie hebben gevonden.