Woodstoxx the-hub-antwerpen-photo-cafeine-be–103

Woodstoxx opent met West-Vlaamse partnerbedrijven een nieuwe ‘hub’ in Antwerpen

ANTWERPEN - Vier jaar geleden opende The Hub – geesteskind van Woodstoxx – de deuren in Gent. Het belevingscentrum dompelt architecten en voorschrijvers uit de bouwwereld onder in een wereld van vernieuwende producten en materialen. Door het grote succesverhaal breidt The Hub nu uit naar het Nieuw Zuid in Antwerpen, en neemt een aantal West-Vlaamse bedrijven mee in zijn kielzog. Woodstoxx is het bedrijf van Robbert Desmet, zoon van Jan Desmet (Decospan, Menen).

“We hebben een groep sterke partners verzameld, die absoluut tot het neusje van de zalm behoren als het op interieurafwerking aankomt,” vertelt Camille Verstraete, manager van The Hub. “Architecten moeten hier ten allen tijde inspiratie kunnen opdoen en dan ligt de uitdaging erin om steeds de meest innovatieve en kwalitatieve materialen tentoon te stellen. Maar The Hub is nog zoveel meer dan louter een inspiratiehaven. Architecten, interieurarchitecten en designers kunnen hier bijvoorbeeld steeds terecht voor hun projectbesprekingen en zodra het weer kan en mag, staan er ook weer heel wat events gepland.”

Via The Hub zijn ook een aantal -hoofdzakelijk West-Vlaamse – ‘partnerbedrijven’ aanwezig in de ruimte: Aqualex, Arlu, Bulo, Decospan, Delta Light, Designs of the Time, Limited Edition, Liquidfloors, Maister, Masureel, Qbus / Sumum, Stoopen & Meeûs, Van den Weghe, Van Hoecke en Woodstoxx.

Uitvalbasis

In dezelfde ruimte werd ook het nieuwe belevingscentrum van initiatiefnemer Woodstoxx geïntegreerd. Het bedrijf specialiseert zich al veertien jaar in de productie en plaatsing van parketvloeren, houten terrassen en gevels.

Een vreemde zet is de opening in Antwerpen allerminst. Al jarenlang wordt de roep naar houten vloeren en gevels vanuit andere provincies sterker en sterker. Een belevingscentrum in Antwerpen was dus niet meer dan een logische volgende stap. Van hieruit wil Woodstoxx nu een hele nieuwe regio van dichterbij bedienen. Vanuit hun passie voor hout hopen ze ook hier nieuwe klanten te inspireren om voor dit prachtige natuurproduct te kiezen.

Het hyper innovatieve Roeselaarse marketingbedrijf Maister tekent in de room next door ook voor een locatie waar origineel kan getafeld worden in het zogenaamde Pink Restaurant (zie foto).