Naessens voeding Souffriau

Willy Naessens opent dertigste Souffriau ‘shop in the shop’ bij Delhaize

WAREGEM - Willy Naessens staat voor meer dan bouwactiviteiten alleen. Zijn voedingsgroep (Naessens nam in 2007 Franky Food over) doet het ook al jaren bijzonder goed en hetzelfde geldt voor zijn retailactiviteiten in dezelfde voedingssector. Met het concept Atelier Souffriau biedt de Willy Naessens Groep een shop-in-the-shop formule van een brede pleiade vleeswaren aan, exclusief voor Delhaize. Binnen enkele weken gaan alreeds de 30e en de 31e shop open.      

Met 30 winkels, allen binnen het Delhaize-concept, mag je Atelier Souffriau inmiddels een gevestigde waarde noemen op de Belgische markt. Atelier Souffriau baat de beenhouwerij en/of charcuterie-afdeling uit voor zowel Proxy Delhaizes, AD Delhaizes en Supermarkt Delhaizes. Ze willen de pure ambacht en de smaak van vroeger terug in de beenhouwerij en de traiteurdiensten brengen. Uitstekende kwaliteit en uitmuntende dienstverlening kenmerken het concept. Bedoeling is de klant een totaalbeleving aan te bieden, waar kennisgeving en smaak centraal staan.

De 30 en de 31e winkel openen respectievelijk in Dendermonde en Aalst. Willy Naessens ging enkele jaren in zee met operationeel manager Patrick Souffriau, die een lange familietraditie in vleeswaren (met roots in Vlaams-Brabant) verder zet. Willy Naessens houdt de absolute meerderheid aan in Atelier Souffriau.

Onafhankelijke koers

Atelier Souffriau gaat graag prat op zijn eigen identiteit binnen de Willy Naessens-familie. Het moederbedrijf zorgt wel voor ondersteunende diensten. Patrick Souffriau is bedrijfsleider van Atelier Souffriau. Bij AD en de Proxy Delhaizes gaat het om een concept van ambachtelijke beenhouwerijen en binnen de geïntegreerde supermarkten (vroeger de ‘rode’ Delhaizes) worden delicatessen standen aangeboden.