Met 30 winkels, allen binnen het Delhaize-concept, mag je Atelier Souffriau inmiddels een gevestigde waarde noemen op de Belgische markt. Atelier Souffriau baat de beenhouwerij en/of charcuterie-afdeling uit voor zowel Proxy Delhaizes, AD Delhaizes en Supermarkt Delhaizes. Ze willen de pure ambacht en de smaak van vroeger terug in de beenhouwerij en de traiteurdiensten brengen. Uitstekende kwaliteit en uitmuntende dienstverlening kenmerken het concept. Bedoeling is de klant een totaalbeleving aan te bieden, waar kennisgeving en smaak centraal staan.
De 30 en de 31e winkel openen respectievelijk in Dendermonde en Aalst. Willy Naessens ging enkele jaren in zee met operationeel manager Patrick Souffriau, die een lange familietraditie in vleeswaren (met roots in Vlaams-Brabant) verder zet. Willy Naessens houdt de absolute meerderheid aan in Atelier Souffriau.
Onafhankelijke koers
Atelier Souffriau gaat graag prat op zijn eigen identiteit binnen de Willy Naessens-familie. Het moederbedrijf zorgt wel voor ondersteunende diensten. Patrick Souffriau is bedrijfsleider van Atelier Souffriau. Bij AD en de Proxy Delhaizes gaat het om een concept van ambachtelijke beenhouwerijen en binnen de geïntegreerde supermarkten (vroeger de ‘rode’ Delhaizes) worden delicatessen standen aangeboden.