Willy Naessens doet een Donald Muylle

Naessens WillyHet communicatiecollectief What’s in a name? en Roundhouse-Sound Agency, twee jonge Gentse bedrijven, hebben gezamenlijk en met succes een radiospot klaargestoomd voor Bourgon. Bourgon is het huismerk van “Willy Naessens Food” en Belgisch marktleider als distributeur van bereide voedingswaren en als producent van verschillende vleeswaren, waaronder spek, hesp, paté en salami. Het bedrijf opereert vanuit Wortegem-Petegem, vlak naast Anzegem.

“Hoe je het ook draait of keert”, zegt Filip Vandewiele van What’s in Name?, “reclame draait rond creativiteit en reclameboodschappen blijven het best hangen als er een beklijvend verhaal wordt verteld, bij voorkeur met een knipoog of een vleugje humor. Elke opdracht is anders en daarom werken we al volop volgens het principe van co-creatie: voor elke opdracht wordt een projectteam van specialisten samengesteld.”

Het voorstel van What’s in a name? en de tandem Roundhouse-Sound Agency sloeg alvast aan. En wat wellicht nog meer zal aanslaan is dat Willy Naessens himself Donald Muylle- en Guy Mortier-gewijs de spotjes zelf zal inspreken. Iets om naar uit te kijken en iets wat de verkoop vermoedelijk een serieuze boost zal geven. (KC)