Wienerberger zet zichzelf in de etalage

Wienerberger

De actie “Kortrijk Renoveert” schoot uit de startblokken. Kortrijk streeft naar kwaliteitsvolle woningen in de stad door steun te verlenen aan mensen die renovaties willen doorvoeren voor hun woning. In het kader van deze campagne wordt in samenwerking met baksteen- en dakpanproducent Wienerberger renovatie en dakisolatie in de kijker gezet in de kiosk op de Graanmarkt, en dat nog tot 7 maart. De presentatie in de kiosk kaart het belang aan van dakisolatie. Maar liefst 30 procent van de warmte in een huis verdwijnt via het dak. Het is dus van cruciaal belang om voldoende en correct te isoleren voor een energiezuinige en duurzame woning.

Met het renovatiebeleid van Kortrijk ondersteunt de stad mensen om de kwaliteit van hun woning te verbeteren. Tal van premies zijn ingevoerd om de kosten te helpen verlagen bij een renovatie. Maar het aanvragen van dergelijke premies loopt vaak minder vlot dan gewenst. Het vele papierwerk en het zoeken naar aannemers zorgt in vele gevallen voor kopzorgen. Een Kortrijks team van renovatiebegeleiders helpt in het kader van Kortrijk Renoveert met het aanvragen van premies of het opstellen van een stappenplan (en dit volledig gratis). Het Oostenrijkse concern Wienerberger is een van de grootste baksteen- en dakpanproducenten ter wereld, met de Belgische hoofdzetel in het Kortrijkse Kapel ter Bede. Het legde destijds de hand op Koramic. Wienerberger legt graag de nadruk op het duurzaam en ecologisch karakter van de producten. (KC)