De pretparken in Vlaanderen hebben een erg goede zomer achter de rug. Dat moet blijken uit een bevraging die het persagentschap Belga organiseerde bij het einde van de vakantiemaanden. Drie factoren hebben zeker een rol gespeeld: de kwaliteit van de dienstverlening, het goede weer van de voorbije weken wat zorgde voor een inhaalbeweging en de investeringen die de pretparken zich getroost hebben.
Vooral Plopsaland kan erg tevreden zijn met de gang van zaken. Belga gewaagt zelfs van een echt succes. Het pretpark van Studio 100 in Adinkerke mocht tijdens de zomervakantie 503.000 bezoekers welkom heten. Een indrukwekkend cijfer en alweer een lichte groei (1 procent) in vergelijking met dezelfde periode in 2015. Bellewaerde deed nog beter en kreeg 5 procent meer bezoekers over de vloer. Volgens de woordvoerder van Bellewaerde mogen echter geen exacte cijfers gegeven worden omdat Bellewaerde een onderdeel vormt van een Frans beursgenoteerd bedrijf (sic). Het Brugse Boudewijn Seapark verklaarde aan Belga dat het bezoekersaantal status quo bleef. (KC)