Leen Vandaele komt uit een pur sang ondernemersnest. Het gezin van Emile Vandaele telde 8 kinderen, waarvan Leen de oudste is. Vader Emile had een eigen weverij (Ter Molst, vandaag verder levend onder Luc Tack) en met zijn interieurproducten trok hij destijds en met het nodige succes de hele wereld rond.
Leen gooide zich op high end interieuraankleding en ook dat bleek en schot in de roos. Als uitvalsbasis koos ze Dubai om haar eigen bedrijf (Squisito) te lanceren. Ze wist de voorbije 25 jaar opdrachten binnen te halen op bijzonder hoog niveau, overigens niet alleen in Dubai zelf, maar ook in andere landen in het Midden Oosten, tot in Iran of Saudi Arabië toe.
Sociale dimensie
Het in Dubai uitgegeven businessblad Waves and Runways looft ‘la Vandaele’ in alle talen, en dat niet alleen omwille van haar dynamisch ondernemerschap, wat al niet evident is voor een westerse vrouw in dit deel van de wereld.
Het magazine prijst de West-Vlaamse ook omdat ze jaarlijks sociale werken voor kinderen met minder kansen (omwille van armoede of ziekte) eigenmachtig steunt via allerlei charity events. Zo gaf ze 150 kinderen de kans om in een helikopter ‘de droomreis van hun leven’ te maken. In Dubai maakte ze enkele jaren terug ook naam met een door media figuur en superster Owen Sanchez gerealiseerde video waarbij Leen Vandaele op zoek ging naar 3 kinderen van een andere afkomst maar met dezelfde voornaam (Leen) om die te helpen bij de ontplooïng van hun leven (zie foto onderaan). Empoweren in de best mogelijke zin van het woord. Typisch Vandaele, weten insiders: er zijn voor anderen als levensmotto.
INFO: www.squisito.co