La Défense, hartje Parijs. Dat is waar het innovation & experience Center van fintechbedrijf Wordline gevestigd is. Met de bedoeling om klanten mee te nemen in hun uitgebreid aanbod, richtte Worldline een oppervlakte van 550 m² in als interactieve belevingsruimte. Bezoekers krijgen er demonstraties, ontdekken er de nieuwste innovaties en worden volledig ondergedompeld in (de toekomst van) betalingen.
Internationale pitch
Het unieke is dat de internationale pitch voor dit project gewonnen werd door een West-Vlaams-Limburgse tandem: ZooT! uit Houthalen en Ocular uit Zwevezele. Beide bedrijven staken de koppen bij elkaar nadat ze in het verleden al samenwerkten. Terwijl ZooT! verantwoordelijk was voor het ruimtelijk ontwerp en projectmanagement van het center, stond Ocular vooral in voor de multimedia experience. Het inrichten en bouwen van zo’n experience center vraagt de nodige specialisaties en daarom namen ze ook ID2Q, Creaplan, Prismax en Wicreations mee onder hun vleugels.
De combinatie van doordachte vormgeving met de passende technische oplossingen gaf de doorslag voor Worldline. “Het maakt het experience center tot een interactief geheel”, aldus Stephan Hollanders en Ingo Van Gompel, zaakvoerders bij ZooT!. “Zo wordt alles van content, licht en audio aangestuurd door het softwareplatform Xperify. ID2Q ontwierp dan weer een uitzonderlijk lichtplan, Prismax creëerde de interactieve Unreal Engine 3D-omgevingen, Creaplan verzorgde de interieurbouw en WICREATIONS de automatisatie”, zeggen Hollanders en Van Gompel.
Kers op de taart
“Toen ZooT! bij ons aanklopte voor deze samenwerking, waren we meteen enthousiast”, aldus Nicolas Vanden Avenne, zaakvoerder van Ocular. “Meer en meer bedrijven investeren in belevingen en wij willen hen ondersteunen om die naar een hoger niveau brengen. Iedere klant verdient een persoonlijke en interactieve ervaring. Met Ocular kunnen we in projecten als deze alle aspecten van ons bedrijf etaleren: van hard- en software tot engineering, conceptontwikkeling en storytelling. Om dat dan ook nog eens te doen voor een wereldspeler in Parijs, dat is de kers op de taart.