ROESELARE – Unizo West-Vlaanderen heeft de shortlist bekend gemaakt voor de titel KMO van het Jaar. Op 24 oktober wordt in Roeselare de laureaat gekozen. Er zijn drie categorieën: maakbedrijf, dienstenbedrijf en beloftevolle KMO van het Jaar. Met dit concours wil Unizo het belang van ondernemerschap in de kijker plaatsen.
Drie bedrijven dingen naar de titel als meest beloftevolle KMO: het Kortrijkse Thinkedge (communicatie agentschap van Pieter-Jan Mollie), het Roeselaarse vloerbekledingsbedrijf Floorify van Pieter Buycke en Marie Callens en het Koksijdse Noordzee Drones van Elwin Van Herck.
Bij de maakbedrijven gaat het tussen Verimpex van de familie D’hont (Brugge, deurmatten), Nutriphyt van zaakvoerder Gabriël Devriendt (Beernem, voedingssuplementen) en be Matrix van Stefaan Decroos en Edwin Van der Vennet (Roeselare, standenbouw).
Finaal worden ook in de dienstensector gezocht naar de beste spelers. Komen daar in aanmerking:het Kortrijkse communicatie- en marketingbedrijf GBL Studio van Pieter Lefevre, het Harelbeekse IT-consultancybedrijf DX-Solutions van CEO Xavier Dekeyster en het Kortrijkse consultancykantoor CAT Solutions van Filip De Graeve.