Week van het Ontwerpen, in de Budafabriek in Kortrijk, kon de voorbije dagen op een massale belangstelling rekenen. Bedoeling is innovatie in al zijn facetteen in de kijker te zetten. De organisatoren hebben het over een geslaagde editie.
Week van het Ontwerpen is een samenwerking van Designregio Kortrijk, Howest, stad Kortrijk, Voka West-Vlaanderen, Intercommunale Leiedal en Biënnale Interieur met als doel de meerwaarde van creatief technische ontwerp-onderwijs als katalysator voor regionale ontwikkeling in de kijker te zetten. Dat het event doorgaat in de Budafabriek is uiteraard geen toeval. De Budafabriek, een idee van gewezen burgemeester Stefaan De Clerck, wil jong creatief talent in een soort van labo omgeving aan het werk zetten. Alleen als het kan, met hulp van het onderwijs en het mature bedrijfsleven als het moet. De voorbije dagen was er ook veel aandacht voor aanstormend talent van de allerjongsten.
Week van het Ontwerpen slaagt er in om creativiteit aan de basis te stimuleren, wat dan weer de ondernemerswereld ten goede moet komen. Toch was er tijdens deze editie ook aandacht voor ‘failure’ want niet alles wat blinkt verandert in goud. Aan de hand van sprekende voorbeelden van niet de minste bedrijven (onder meer Apple, Google) werd aangetoond dat ondernemen per definitie ook altijd synoniem staat voor risico nemen. In de hoop dat het goed afloopt.