Haesevoets

Waregemse Juwelier Haesevoets organiseert “autosalon van het uurwerk”

Om hun honger te stillen hoeven fanatici van uurwerken niet meer zo nodig naar één van de grote Europese uurwerksalons in Bazel, Genève of Brussel. Dit weekend, te beginnen op vrijdag, kunnen ze ook terecht in West-Vlaanderen. De Waregemse juwelierszaak Haesevoets organiseert in de Stormestraat immers voor de tweede maal een uurwerkevent dat -om het met de woorden van Olivier Haesevoets- mag gecatalogeerd worden als het “autosalon van het uurwerk”. “De grootste uurwerkmerken ter wereld komen er in avant-première en in exclusiviteit voor de Belgische markt hun allernieuwste collecties showen”, aldus Oliver Haesevoets. “Dat wij dit mogen organiseren is niet toevallig. Voor bepaalde merken, zoals het befaamde IWC waarvoor wij een shop in de shop hebben, zijn wij de grootste verdeler van België.”

De haute horlogerie tekent alvast present in Waregem. Zo zal het Zwitserse topmerk Jaeger-LeCoultre er de nieuwste editie tonen van zijn traditionele staanklok Atmos. De vrijwel eeuwigdurende mechanische klok herbergt maar liefst 211 onderdelen. Dankzij een temperatuurverschil van één graad Celsius heeft de Atmos al voor 24 uur energie. Voor 27.900 euro kan dit unieke staande klokje thuis op de schouw staan. Top of the bill wordt echter de IWC Portugieser Grande Complication met een prijskaartje van 238.000 euro. Ook andere grote merken, zoals Baume & Mercier, Montblanc of Bell & Ross pakken er met nieuwigheden uit. Voor wie minder goed bij kassa zit, is er ook een doorsnee aanbod.

Juwelier Haesevoets kwam zich precies dertig jaar terug (1987) vestigen in hartje Waregem. Ronny Haesevoets is van Limburgse afkomst, zijn vrouw Régine Libeert is afkomstig van Koksijde. De tweede generatie wordt vertegenwoordigd door zoon Olivier Haesevoets. “Door de jaren heen hebben grote merken het belang van onze zaak en de hele regio bij uitstek weten te waarderen”, aldus het echtpaar Haesevoets-Libeeert. “Dat is ook de reden dat ze dan ook met plezier hun nieuwigheden
voor de Belgische markt bij ons als eerste presenteren.”