Vlajo geeft jonge aspirant-ondernemers een forum

WP_20150131_012

Op zaterdag 23 januari organiseert Vlaamse Jonge Ondernemingen vzw (Vlajo) naar jaarlijkse traditie de Vlajo Verkoopdag in Ring Shopping Kortrijk Noord. Voor de jongeren, die hun eigen junioronderneming hebben opgericht, is deze verkoopdag één van de hoogtepunten van het schooljaar. Bij de start van hun onderneming bedenken ze welk product ze gaan verkopen of welke dienst ze gaan verlenen, ze schrijven hierrond een businessplan en gaan met de steun van aandeelhouders echt aan de slag. Op deze Vlajo Verkoopdag stellen een 60-tal Vlajo mini-ondernemingen (secundair onderwijs) en Vlajo Small Business Projects (hoger onderwijs) uit West-Vlaanderen zich voor aan het grote publiek en zullen zij als echte professionals hun producten aan de man te brengen.

Scholen die hun studenten laten deelnemen aan een Vlajo Mini-onderneming of een Vlajo SBP zorgen ervoor dat hun studenten ondergedompeld worden in de ondernemerswereld. De studenten krijgen de kans om onder begeleiding een businessplan te schrijven en ze mogen dit ook werkelijk uitvoeren. De studenten verwerven op die manier vaardigheden en competenties die op de huidige arbeidsmarkt onontbeerlijk zijn. Naast de uitstekende begeleiding die de studenten van hun leercoach (leerkracht of docent) krijgen, kunnen ze vaak ook rekenen op de steun van een droomcoach. Deze persoon ondersteunt het project met zijn eigen ervaringen vanuit de bedrijfswereld. Beide partijen, zowel droomcoach als student, zien dit als een zeer grote meerwaarde in het leertraject.

Het Ring Shopping Noord Kortrijk is perfect voor dit evenement. Dankzij de goede ligging en grote oppervlakte is het shoppingcenter een populaire bestemming voor koop-en kijklustigen in het weekend. Zo kunnen onze junior ondernemers de nodige ervaring opdoen en te weten komen wat het betekent om te verkopen in een concurrentiële omgeving. Er worden die dag ook verschillende prijzen uitgereikt voor de meest verdienstelijke teams op vlak van standenbouw, verkooptalent en originaliteit van de producten. (KC)