Het hele land schaart zich als een blok achter ons nationaal elftal en dat weet Jean Van Houtryve, CEO van Visix, ook. “De Rode Duivelskoorts slaat duidelijk weer toe”, zegt hij. “We zagen de voorbije weken al een enorme stijging in de verkoop van onze Belgische driekleur en we verwachten ons aan meer. Bij Visix Brand Shiners hebben we altijd een ruime voorraad Belgische vlaggen in verschillende formaten. Toch is een stijging van 4.000 extra verkochte exemplaren ook voor ons een aangename verrassing.”
De EK-gekte beperkt zich dit jaar echter niet enkel tot vlaggen alleen. “Naast de gratis supportersvlaggen die we aanbieden aan onze klanten, ontwikkelden we ook mondmaskers in EK-thema”, zegt Van Houtryve nog. “Een voltreffer, zo blijkt, want ze gaan als zoete broodjes de deur uit. Veilig én in thema samen vieren, zit duidelijk in de lift.” (lacht)
Creatief en veilig vieren
Dankzij de recente versoepelingen van de COVID-19-maatregelen krijgt ook de eventsector weer wat ademruimte. De sector zet alles op alles om deze zomer op een creatieve en veilige manier heel wat mogelijk te maken. “De bestellingen van standenbouwers, festivaluitbaters en andere events stromen dan ook vlot binnen”, heet het bij Visix. “Opvallend is dat er dit jaar veel meer vraag is naar bedrukte panelen en tussenschotten. Zo kan men een veilige afstand bewaren, zonder afbreuk te doen aan de feestvreugde. Als ik alleen al kijk naar de bestellingen die bij ons zijn binnengekomen, belooft de zomer rooskleurig te worden én zullen we van heel wat mooie events kunnen genieten.”
Rijke geschiedenis
Visix Brandshiners heeft een geschiedenis die ruim 100 jaar teruggaat in de tijd. Het bedrijf werd in 1903 opgericht in Ieper onder de naam ‘Demeere Vlaggen’ en specialiseerde zich in handgemaakte vlaggen en geborduurde kazuifels voor stoeten, verenigingen en gemeenten.
In 2008 werd het bedrijf omgedoopt tot Visix, wat verwijst naar de missie: de klanten van Visix de beste mogelijke visibiliteit geven. Vandaag is Visix Brandshiners een specialist in textieldruk: vlaggen, spandoeken, bedrukte tenten, beursdoeken, textielframes, indoor lichtbakken. Decennialange vakmanschap wordt gecombineerd met toptechnologie.
De uitvalsbasis bevindt zich vandaag is Roeselare (hoofdkwartier + productie), maar er zijn ook bijkomende productiecentra in Lokeren, Frankrijk en Polen, naast een performante webshop. Sinds de overname van Krekels in 2019 telt Visix Brandshiners drie zaakvoerders – Jean Van Houtryve, Johan Debruyne en Christophe Krekels – en een 70-tal medewerkers.