Sinds 1950 is Ghistelinck officieel concessiehouder van Mercedes-Benz en daarmee ook de oudste van het land. Het bedrijf heeft ook 3 vestigingen in Frankrijk. Sinds 1997 is Vincent Yserbyt CEO van Ghistelinck Automotive, en sinds 2006 is hij ook eigenaar van de groep.
Ghistelinck Automotive, voorheen ‘Group Ghistelinck’, realiseerde in 2023 een omzet van 570 miljoen euro, een stijging van 15,4 % tegenover 2022, en dit dankzij 660 werknemers en ruim 26.000 actieve klanten. Het bedrijf behaalde in 2023 een mooie EBITDA van 32,6 miljoen euro. Ghistelinck Autobedrijven, deel van Ghistelinck Automotive, is de enige grote Mercedes-Benz dealergroep van ons land die nog in Belgische handen is, en hierdoor volledig authentiek en ‘van bij ons’ gebleven is.
Van klant naar fan
Vincent Yserbyt kreeg de prestigieuze beker overhandigd door Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, CEO van Mercedes-Benz Benelux, en Egwin Wauters, head of retail network development Benelux. Vincent Yserbyt meldde aansluitend het volgende : “Ghistelinck Autobedrijven speelt in de Champions League op vlak van customer satisfaction en customer intimacy. Wij bij ons binnen komt als klant, gaat buiten als vriend. Wie bij ons binnen stapt als vriend, gaat buiten als klant. Wij maken van elke klant een fan.”
Geen toeval
Wolfgang Bremm von Kleinsorgen complimenteerde Vincent Yserbyt en zijn schitterend team met de resultaten en verklaarde het volgende : “Met de Best Mercedes-Benz Dealer Award willen wij als Mercedes-Benz Belux expliciet de uitstekende inzet van onze dealers en hun medewerkers erkennen om elke dag optimaal te presteren. Mercedes-Benz streeft altijd naar de hoogste klantentevredenheid en onze dealers spelen een belangrijke rol in de klantervaring. Ik feliciteer onze trouwe Mercedes-Benz partner Ghistelinck met hun zeer gemotiveerde medewerkers en hun geweldige prestaties.”
De award komt dan ook niet uit de lucht gevallen. Alle activiteiten van het dealerbedrijf op het gebied van verkoop, service en klantentevredenheid worden gedurende het jaar geanalyseerd en geëvalueerd. Daarbij worden zowel kwantitatieve als kwalitatieve factoren in aanmerking genomen.
Voor de toekenning van de awards voor personenwagens maakt Mercedes-Benz gebruikt van een Best Dealer Award ranking. Ook de klanten hebben een aanzienlijk aandeel in de score : zij kunnen zich uitspreken over de kwaliteit van de service, maar ook aandachtspunten aangeven. Op deze manier hebben zij een actieve rol in het verder verbeteren van de dienstverlening van het merk.