20230202 De Contentstudio Foto Frank Abbeloos

Vijf media experts richten nieuw mediabedrijf op

TIELT - De Content Studio. Dat is de naam van een nieuw contentmarketing productiehuis. De namen achter de start-up zijn niet de minste en stuk voor stuk mensen met veel mediakennis en -ervaring: West-Vlaming (Tielt) Dirk Vandekerckhove en verder Antwerpenaars Thomas Buytaert en Hans De Loore, de Limburgse Kathleen Snoeckx en tot slot William Visterin. Het vijftal verzamelde jarenlange ervaring bij de meest vooraanstaande mediabedrijven in ons land waaronder Mediahuis, VRT, SBS en Mediafin. Maar ook als ondernemers kenden zij succes als oprichters van Minoc Business Press en Content Republic, pionier in contentmarketing.

De Content Studio wil zich positioneren als ‘one-stoppublishing partner’ voor bedrijven, instellingen en organisaties. Startbasis van De Content Studio is een exclusieve samenwerking met Ads&Data voor de creatie en opvolging van alle native content voor alle nieuwsmerken van Mediahuis (De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, Made In), Jobat, de digitale kanalen van de openbare omroep en veel andere gevestigde merken. Maar de ambities van De Content Studio reiken ook verder.

Nieuw ecosysteem

Oorlog, de opkomst van AI, recessie: het lijken vreemde tijden om een contentmarketingbedrijf uit de grond te stampen, en tegelijkertijd ook niet. “Nu, meer dan ooit, zijn consumenten op zoek naar persoonlijke en authentieke verhalen, waarbij de journalistieke insteek en multidisciplinaire aanpak van een uitgever, marketeers en bedrijven kan helpen om hun contentmarketingdoelstellingen te bereiken”, zegt medepartner Hans de Loore

Om dat te realiseren werd De Content Studio opgebouwd rond een ecosysteem met meer dan 40 diverse contentexperts en redacteurs. Op basis van dat fundament kan er snel en efficiënt geschakeld worden voor vele contentmarketingprojecten.

“Contentmarketing zit in een never ending evolutie”, vindt expert par excellence Dirk Vandekerckhove. “Van de noodzaak om met content digitaal een plaats te krijgen, naar de push van content om gevonden te worden. En van de inzet van data en (social) media om merken gericht te connecteren met hun publiek, naar de huidige uitdaging om met content echt het verschil te maken in elke fase van de customer journey. Ga er maar vanuit dat alles wat je via tekst, beeld, video of audio verspreidt ook door iemand anders al gedaan is. ‘Stand out of the competition’ is de grootste uitdaging vandaag. En dat kan enkel met originele en unieke verhalen waar lezers van houden. Met die ambitie wil De Content Studio het verschil maken als contentmarketingbedrijf.

www.decontentstudio.be