Sinds de oprichting van Duco Ventilation & Sun Control op 18 maart 1991, is het bedrijf van Luc Renson erin geslaagd om jaarlijks een ononderbroken groeicurve te realiseren. De eerste 25 jaar werd fors geïnvesteerd in gevelventilatie, architecturale zonwering en doekzonwering. 70% van de omzet van deze business unit is bestemd voor export.
Acht jaar geleden startte DUCO een tweede business unit met mechanische ventilatieboxen voor de residentiële ventilatiemarkt. In de afgelopen jaren werd een totaalgamma van ventilatieboxen ontwikkeld met 25 R&D ingenieurs.
Stijgende ambities
Na een sterk groeitraject heeft Duco 8 jaar later het Belgische marktleiderschap opgeëist in ventilatieboxen C en D voor woningen en appartementen. Een uitgebreid sales team in combinatie met vele opleidingen in de Duco Academy overtuigden zowel bouwpromotoren als installateurs. Maar de ambities reiken verder. Duco wil waar het kan elke Europese woning voorzien van een gezond en comfortabel binnenklimaat. Geen overbodige luxe, zeker als je weet dat de binnenlucht in woningen vaak tot 5 maal meer vervuild is dan de buitenlucht.
Duco draagt kwaliteit, ‘time to market’ en innovatie hoog in het vaandel. Om deze reden zijn alle afdelingen in Veurne gecentraliseerd en kan het bedrijf de samenwerking en synergieën tussen verschillende afdelingen maximaliseren. Zo kunnen R&D medewerkers nieuwe concepten meteen testen in het eigen labo om vervolgens de impact te zien op de productievloer. Van concept tot ontwikkeling en productie, het is één grote keten in Veurne. Elke medewerker is er een belangrijke schakel om van elk huis een gezonde thuis te maken.
Gezondheid voorop
Gezondheid, comfort en duurzaamheid zijn pijlers die centraal staan in de ontwikkeling van nieuwe ventilatieproducten, zo laat Duco nog weten. Het bedrijf baseert zijn strategie op het principe ‘The Future is Green’ en zoekt nog voortdurend naar nieuwe getalenteerde en gepassioneerde medewerkers.