De Belgische retailsector staat momenteel onder bijzonder zware druk. Fysieke winkels verdwijnen, internationale e-commercegiganten winnen terrein, en de traditionele retailmodellen brokkelen af.
Maar waar anderen een crisis zien, ziet Vanhalst Retail Group naar eigen zeggen een grote kans. Met de integratie van Dreambaby, KABINE en Supra Bazar zet Vanhalst Retail Group alvast een gedurfde nieuwe koers uit. De groep investeert verder in een
vernieuwende retailstrategie waarin beleving en expertise de sleutels moeten zijn tot succes.
“Wie vandaag overleeft, doet dat door méér te bieden dan producten alleen”, zegt Bavo Vanhalst, CEO van Vanhalst Retail Group. “De middenmoot verdwijnt: kleine zelfstandigen en grote ketens die enkel op prijs concurreren, staan onder druk. Retail is geen eenzaam spel meer. Consumenten verwachten vandaag méér: beleving, expertise en een reden om naar de winkel te komen. Wie dat niet biedt, verdwijnt. Wij kiezen ervoor om net het verschil te maken.”
Een nieuwe toekomst voor baby- en kinderretail
Na de overnames van Dreambaby en KABINE wil Vanhalst Retail Group de Belgische baby- en kinderretail hertekenen. Op zijn West-Vlaams.
Middels krachtenbundeling moeten Dreambaby, Supra Bazar en KABINE een unieke meerwaarde kunnen bieden, zo luidt de boodschap. Dreambaby specialiseert zich in geboortelijsten, KABINE creëert een high-end beleving voor family shopping en Supra Bazar werkt ondersteunend met zijn expertise, zijn gigantisch gamma, zijn inhouse webshop, zijn magazijn van ruim 25.000 vierkante meter en zijn logistieke slagkracht.