MARKE – Na het ietwat tegenvallende 2019 met een lichte inkrimping van het personeel, verwacht Vandewiele, notoir producent van textielmachines, heel veel van het pas gestarte nieuwe jaar. De recente beurs Domotex was qua orderboek in elk geval veelbelovend. Ook het recent geopende Experience Center moet in belangrijke mate bijdragen tot beterschap.
Het Experience Center is een belevingscentrum dat moet bewijzen tot wat Vandewiele allemaal in staat is. Bij de opening ervan kwamen honderden klanten van over de hele wereld zich vergapen aan wat Vandewiele allemaal in huis heeft en hoe de digitale toekomst er zal uitzien. CEO Charles Beaudouin was de perfecte gastheer van dienst die tekst en uitleg gaf.
Het demonstratiecentrum strekt zich uit over een oppervlakte van liefst 12.000 vierkante meter. De bouw en inrichting ervan vergden een zware maar niet nader gepreciseerde investering maar moet volgens Charles Beaudouin zijn vruchten afwerpen. De eigenaar van Vandewiele legt er graag de nadruk op dat zijn bedrijf niet alleen de textielsector (vooral de tapijtindustrie) bedient met zijn hoog aangeschreven machines, maar ook heel wat andere, en door een groot publiek niet altijd vermoede, sectoren, zoals de bouw of de automobielsector om er maar enkele te noemen.