Om in aanmerking te komen voor de shortlist van drie moeten kandidaat-bedrijven voldoen aan een aantal voorwaarden. Zoals: een minimum aantal medewerkers, minimum omzet, capaciteit om te innoveren, enzovoort.
Drie kmo’s zullen strijden om de hoogste erkenning. Het zijn Visix, Raida (de nieuwe naam voor Cool Electro Cycles) en The List Media. The List Media is een ambitieus strategisch marketingbedrijf dat tegen 2025 wil doorgroeien naar 50 medewerkers. Raida telt vandaag al 60 medewerkers en telt nu 13 winkels in Vlaanderen. Via onder meer een eigen fietsleasing aanbod en lange termijn contracten hoopt Raida op nieuwe expansie. Visix, ooit begonnen als aanbieder van priesterkledij, is een traditioneel bedrijf dat zichzelf steeds probeert heruit te vinden. Het brengt vandaag duurzaam promotiemateriaal aan de man.
Drie youngsters
Unizo kon ook een boeide selectie van beloftevolle ‘youngsters’ voor de lens halen met BiometriQ, Qualitec en Strateeg HR. Twee laatst genoemde bedrijven zijn actief in de selectie van personeel en HR-diensten, en proberen anders te zijn dan wat de markt al te bieden heeft. Biometriq screent mensen op hun DNA en ent daar dan een gezond voedingspatroon op, want elke mens is anders.
info: Op 20 oktober brengen we een uitgebreid portret van de winnaars in beide categorieën.