Zowel voor de categorie beloftevolle KMO van het Jaar als voor de categorie KMO van het Jaar zijn telkens 3 finalisten bepaald door de jury op basis van ingediende dossiers. Er was dit jaar heel wat enthousiasme om deel te nemen aan de wedstrijd, en heel wat kandidaturen kwamen vanuit de bedrijven zelf. “Het was geen makkelijke klus om al een selectie van 3 te maken”, zegt Vincent Kint, gedelegeerd bestuurder van UNIZO West-Vlaanderen. “West-Vlaanderen leverde in de afgelopen jaren al enkele keren de nationale winnaar. We zouden dat dit jaar graag opnieuw doen. Het zal ongetwijfeld nog een moeilijkere opdracht zijn om een winnaar per categorie te kiezen.”
Beloftevolle KMO van het Jaar
Dé vereiste om in deze categorie mee te mogen doen is dat je niet langer dan 5 jaar mag bestaan én dat de kmo ambitie toont om te groeien in verschillende aspecten.
De eerste finalist is Certipower. Certipower is jouw specialist in slimme laadoplossingen, zowel voor bedrijven als particulieren. Ze richten zich op het installeren en beheren van slimme laadpalen en snelladers en het leveren van bijkomende diensten. Zo kan men altijd de elektrische auto opladen op de meest kostenefficiënte manier en is men klaar voor de toekomst. Naast de fysieke laadpalen bieden ze verschillende aanvullende diensten aan. Dankzij hun partnernetwerk bieden ze bovendien expertise op het gebied van publieke laadpassen, zonnepanelen, en (thuis)batterijen.
De tweede finalist voor de categorie beloftevolle KMO van het Jaar is Sales Note. Sales Note is een SAASbedrijf die een AI assistent heeft ontwikkeld om gesprekken automatisch om te zetten tot meer verkoop, betere rekrutering en optimale projectmeetings. De assistent notuleert tijdens het gesprek en zet specifieke en gestructureerde data door naar de cloud van het bedrijf (CRM/ERP/…). Daarnaast geeft Sales Note de nodige inzichten en coaching aan de gebruiker om de volgende gesprekken/meetings nog beter te doen. Dit werkt zowel op virtuele, fysieke en telefonische gesprekken.
De derde en laatste finalist in deze categorie is Social Taco. Social Taco van Thijs Wostyn helpt bedrijven uitblinken op sociale media door authentieke content te combineren met doelgerichte advertising. Ze richten zich altijd op meetbare resultaten zodat bedrijven meer omzet genereren en/of kwalitatieve medewerkers aantrekken. Hun aanbod is tweeledig. Een eerste onderdeel is storytelling. Ze nemen het verhaal van de klant en zorgen dat dit consistent en kwalitatief wordt verteld. Het tweede onderdeel van hun aanbod zijn campagnes. Via tijdelijke campagnes richten ze zich op een specifiek doel voor hun klanten.
KMO van het Jaar
Voor de categorie KMO van het Jaar zijn enkele voorwaarden om aan te voldoen zoals een minimum aan medewerkers, een minimum omzet enzovoort. “Ook in deze categorie mogen we 3 sterke finalisten voorstellen”, zegt Vincent Kint.
Encima uit Torhout omschrijft haar kernactiviteiten als volgt. Ze ontwikkelen in de eerste plaats digitale producten (portalen, bestelplatformen, planningstools, …) op maat voor hun klanten. Daarnaast doen ze ook aan de ontwikkeling van gestandaardiseerde digitale producten (vaak gekoppeld aan ERP) die verkocht worden op licentiebasis. Als laatste kernactiviteit geven ze ook advies aan kmo’s rond het topic digitalisatie.
KIXX, gevestigd in Loppem langs de Autobaan, is een strategisch georiënteerd marketing -en communicatie agentschap. De kernactiviteiten van het bedrijf bestaan uit: marketingstrategie en -advies, branding, digitale (leadgen) services, contentcreatie en webprogrammatie en -automatisatie. Of anders gezegd: KIXX is een strategisch georiënteerd full service agency.
Bij Hanssens zijn ze meer dan experts in telecom. Ze zijn een familiaal bedrijf dat elke dag op zoek gaat naar creatieve oplossingen voor de communicatie uitdagingen van hun klanten. Die oplossingen moeten eenvoudig, efficiënt en winstgevend zijn. Ze bieden klanten een concurrentieel voordeel aan door hun communicatieplatform efficiënter en performanter te maken. Dat doen ze o.a. door het koppelen van de databases van de klant met hun communicatieplatform waardoor de opgeroepene op zijn PC de antwoorden krijgt van de vragen die de oproeper nog moet stellen. Dat verhoogt de efficiëntie bij klanten en het versterkt de customer experience met hun klanten. Dit bereiken ze door meer dan 30 jaar telecomervaring te combineren met een eigen team aan softwareontwikkelaar die koppelingen realiseren tussen de data van de klant en hun communicatieoplossingen gebaseerd op MS Teams, eigen cloudoplossingen of meer traditionele telefonie.
info: Wil je er zelf ook bij zijn? Tickets of tafels kunnen nog steeds aangekocht worden via https://events.unizowvl.be/event/avond-van-de-west-vlaamse-ondernemer/.