Tom Boonen mag dan al naast zijn vijfde kassei gegrepen hebben in zijn laatste Parijs-Roubaix, toch wil Unilin (moedermaatschappij van Quick-Step) zijn afscheidnemende sterrijder passend eren. Unilin doet dat zowaar met een heuse tentoonstelling aan het wielermonument. Wielerfanaten zagen hem de kasseienkraker vier keer winnen. Voldoende reden voor Unilin om een uitzonderlijke fototentoonstelling op poten te zetten. Unilin is het bedrijf achter de hoogwaardige laminaat-, parket- en vinylvloeren van Quick-Step en is jarenlang (14 jaar) hoofdsponsor geweest van Boonens wielerploeg. Het eerbetoon bevat niet alleen 12 prachtige fotomomenten vastgelegd door sportfotograaf Tim De Waele. Unilin maakt ook van de gelegenheid gebruik om ook een unieke laminaatvloer met kasseiprint te tonen, geïnspireerd door het typische Parijs-Roubaix parcours en speciaal ontwikkeld voor de gelegenheid.
Zowat 500 Unilin-medewerkers maakten tijdens de Ronde van Vlaanderen al een tifo, een levende banner met daarop de melding “Quick-Step thanks Tom”. Quick-Step verdeelde ook Tom-maskers om de held van de koers extra te steunen tijdens zijn laatste wedstrijden. Verder werd de sociale mediacampagne #ThxTom gelanceerd, waarmee iedereen die dat wil nog Boonen kan bedanken, en dit tot eind deze maand. “Tom Boonen is een ware legende geworden,” aldus Sophie Hautekeete, sponsoring & PR-manager bij Quick-Step. “Hij heeft enorm veel voor de wielersport en het imago ervan betekend”, aldus Hautekeete. “Via onze tentoonstelling dompelen we bezoekers graag volledig onder in die wereld en in enkele prachtmomenten en -prestaties uit Toms carrière.”
De sfeervolle fototentoonstelling rond Tom Boonen, met het unieke kasseiprintlaminaat als decor, is open voor het grote publiek van 8 tot 29 april, telkens op vrijdag van 17.30 tot 20 uur en op zaterdag van 11 tot 16 uur. De toegang tot de gebouwen van Unilin in Wielsbeke is gratis. Inschrijven kan ook via www.quick-step.be/fototentoonstelling.