Lannoo Matthias

Uitgeverij Lannoo pakt uit met nieuw initiatief

Uitgeverij Lannoo, goed voor duizend boekentitels per jaar, pakt sinds kort uit met een nieuw initiatief onder de noemer “Marked”. Via Marked wil de Tieltse uitgeverij lezers helpen om net die boeken te vinden die perfect aansluiten bij hun leefwereld. Met de grootste zorgvuldigheid worden daarom Engelstalige boeken geselecteerd rond design, mode, interieur fotografie, food en kunst. Uitgeverij Lannoo wordt geleid door CEO Matthias Lannoo.

Marked staat voor een community van gelijkgezinden, verspreid over de hele wereld. Er wordt gemikt op mensen die gedreven zijn door creativiteit en passie voor bovenstaande onderwerpen of op mensen die steeds op zoek zijn naar frisse inspiratie voor hun levensstijl. De hoofdzakelijk Engelstalige selectie boeken in de domeinen van mode, design, interieur, visuele kunst, travel en food vormen de kern van Marked. “Ze zijn de aanleiding voor onze lezers om hun ervaringen rond deze onderwerpen te communiceren”, aldus Lannoo. “Die verhalen zijn tegelijk het resultaat van de passies van de Marked auteurs, die als ambassadeur optreden voor hun boek en de community die daarrond ontstaat. Het draait daarbij meer om de inspiratie en de beleving rond onderwerpen dan om de letterlijke content en informatie die in het boek staat. Een boek moet je immers beleven.” Of om het te zeggen met de woorden van Niels Famaey, uitgever Kunst & Stijl: “Voor Marked maken we een disruptieve switch van product marketing rond onze boeken naar een community gedreven aanpak. We organiseren de komende weken en maanden kleine en informele belevingsmomenten waarbij auteurs en lezers samengebracht worden. Dit is de manier waarop Marked zich een weg baant: gepassioneerde mensen samenbrengen om die passie te delen.”

In de loop van 2017 worden verschillende Marked initiatieven, zowel on als offline, verder uitgerold. Zo heeft Marked haar eigen communicatiekanalen. Zoals: leescorners in koffiebars, hotellobby’s en coworking spaces. Er bestaat ook een nauwe samenwerking met geselecteerde verkooppunten. Verder is er nog een eigen boekenmagazine en de weg van de sociale media. Alle Marked boeken worden “gemarkeerd” met het Marked logo, maar behouden het imprint van Lannoo.