BEVEREN -LEIE – Typhoon is van start gegaan met een nieuwe afdeling ‘Wear Solutions’. Deze nieuwe business unit, die zal worden geleid door Marc Deweirdt, wil bedrijven bijstaan om de levensduur van hun industriële installaties te verlengen door oplossingen aan te reiken met betrekking tot slijtage.
De kennis van slijtvaste bekledingen zal worden ingezet in het kader van onderhoudsopdrachten of voor de (om)bouw van nieuwe installaties. De manier over hoe de kennis voor slijtvaste oplossingen op de markt wordt gebracht is uniek in België omwille van het feit dat Typhoon beroep kan doen op eigen engineering, een eigen productieapparaat, eigen montage-ploegen en dit gecoördineerd door eigen projectleiders.
Typhoon is al meer dan 60 jaar specialist in bulkhandling, pneumatische transport en afzuiginstallaties voor de industrie. Klant blijven bij industriële bedrijven vergt een continue aanpassing. De corebusiness van Typhoon is steeds luchttechniek geweest, zijnde het stofvrij maken van de industriële werkomgevingen alsook voor de omwonenden van deze fabrieken. Door de jaren heen heeft Typhoon continue zijn projecten en componenten aangepast om zo zijn status van vooruitstrevende partner voor de procesindustrie te verdienen. Zo evolueerden de uitdagingen naar meer energievriendelijke installaties, bedrijfszekere installaties die 7 op 7, 24 of 24 moeten draaien, onderhoudsarme installaties tot geluidsarme installaties. Op vandaag komt de voorziene levensduur van een industriële installatie echter in het gedrang door slijtage-perikelen omwille van het feit dat de moderne industriële bedrijven meer en meer gebruik maken van gerecycleerde materiaalstromen.
Uitdagingen voor klanten
Slijtage kan verschillende oorzaken hebben en voor elke oorzaak zijn er passende industriële ‘wear solutions’ mogelijk die zo de levensduur van een installatie kan verlengen.”Veel bedrijven onderschatten de besparing die ze kunnen realiseren door te investeren in slijtvaste oplossingen” glundert Marc Deweirdt, manager van Wear Solutions. “Bij Typhoon heb ik een organisatie gevonden die mee denkt over de uitdagingen van zijn klanten en die er niet voor terug schrikt om de lange termijn relatie voor te nemen op het korte termijn denken zoals het verkopen van veel wisselonderdelen of onderhoudswerken.”
Volgens Kris Devidt, gedelegeerd bestuurder van Typhoon, zal deze investering in bijkomende expertise positief worden onthaald bij de klanten. ”In het verleden waren wij te veel afhankelijk van buitenlandse bedrijven om onze klanten te helpen”, aldus nog Devidt.