De twintig geselecteerde medewerkers startten begin december aan hun zes maanden durende Life Changing Journey, zoals het traject bij TVH heet. Het programma kadert in hun gezondheidsbeleid Nudge, waarmee het bedrijf zijn medewerkers aanmoedigt om gezondere keuzes te maken. TVH doet dat het hele jaar door via initiatieven rond mentaal welzijn, sport en gezonde voeding.
Isabelle Van de Voorde communicatie en HR-manager bij TVH, geeft tekst en uitleg bij de ambities: “12 Belgische en 8 collega’s uit andere landen werden gekozen uit 125 kandidaten. Nu krijgen zij persoonlijke coaching, trainingsschema’s, voedingsadvies, een TVH-sportoutfit … Als ambassadeurs van ons Nudge-programma zullen ze andere collega’s met hun deelname motiveren en inspireren om ook meer te bewegen. Iedereen kan het verhaal van de Nudge Stars volgen via het Instagramkanaal ‘TVH Nudge Stars’. Ook intern zetten we hen geregeld in de kijker en dat zorgt voor een unieke vibe in heel het bedrijf.”
Bewegen is een way of life
Ook triatleet Frederik Van Lierde werd ingeschakeld. “Frederik heeft fenomenale prestaties neergezet tijdens zijn carrière en is dus de ideale persoon om onze collega’s te motiveren en tips te geven”, aldus Isabelle. “Alle medewerkers wereldwijd konden zijn keynote sessie live of virtueel meevolgen.”
Volgens Frederik Van Lierde is beweging op de werkvloer heel belangrijk: “Het is fantastisch dat TVH zijn medewerkers aanspoort om meer sport te doen”, zegt Van Lierde. “Beweging verbindt mensen, het is een way of life. De belangrijkste tip die ik de Nudge Stars kan meegeven is ‘beleef plezier aan de sport, en plan goed in’. Structuur is belangrijk om progressie te maken.”
Dit is een van de initiatieven die de ambitie van TVH om de award ‘Sportbedrijf van het Jaar’ in de wacht te slepen ondersteunt. Die is weggelegd voor de meest creatieve, innoverende bedrijven die bijdragen tot fittere en gezondere werknemers. “Die award is een extra kans om ons te onderscheiden als werkgever,” klinkt het nog.