TVH werd in de jaren zestig door het duo Paul Thermote en Paul Vanhalst gesticht in Gullegem. TVH is vandaag al lang zijn status ontgroeid van leverancier van onderdelen voor heftucks alleen. Het gevolg van een strategische beslissing die 25 jaar gelden werd genomen en vandaag nog elke dag zijn vruchten afwerpt. In vier cruciale geledingen of sectoren (material handling voertuigen, industriële voertuigen, bouwmachines of landbouwvoertuigen) heeft TVH zich incontournable gemaakt met zijn parts. In totaal gaat het – hou u vast – om 44 miljoen diverse referenties waarvan 1 miljoen op voorraad en dus snel leverbaar zijn. “Onze grootste sterktes zijn dat we alle onderdelen en de daarbij horende kennis in huis hebben, weten waar in de wereld we ze moeten aankopen en finaal klanten van over de hele wereld efficiënt en flexibel kunnen bedienen volgens een one-stop-shop formule.”
West-Vlaamse multinational
TVH heeft 81 filialen – logistieke centra of saleskantoren – in liefst 26 landen wereldwijd en onderhoudt relaties met om en bij de 75.000 klanten. De omzet schommelt vandaag rond de 1,350 miljard euro. Sinds 2021 is het aandeelhouderschap verdeeld over de groep D’Ieteren (40 procent) en de zussen Thermote (60 procent). “Met de opening van onze nieuwe headquarters willen we een duidelijk signaal geven dat we nog steeds stevig verankerd zijn en zullen blijven in Waregem”, aldus CEO Dominiek Valcke.
Uitnodigend visitekaartje
In onze contreien alleen al werken er 2.500 mensen voor het bedrijf, wereldwijd zelfs 5.000. Dit jaar moeten er in Waregem 250 nieuwe aanwervingen volgen. “We hebben daarbij één grote ambitie”, zegt Dominiek Valcke. “We willen als werkgever het statuut van best in class nastreven, met verregaande zorg voor een goed gevoel bij onze medewerkers.”
En of de nieuwe rekruten in tijden van arbeidskrapte gemakkelijk gevonden zullen worden? “We zullen en we moeten ze vinden om onze groei bij te benen”, aldus de CEO. “Sollicitanten die hier binnenwandelen, zullen vermoedelijk snel overtuigd zijn. Ook daarvoor is onze nieuw Hub er gekomen. Noem het maar een uitnodigend visitekaartje.”