Het sportlabel wordt uitgereikt aan bedrijven die uitblinken in bepaalde criteria, en TVH doet dit met zijn ‘Nudge’-programma met verve. Het doel? Medewerkers stimuleren om gezonde gewoontes aan te nemen die ze kunnen volhouden. Dit doen ze onder andere met gratis groepslessen zoals yoga en bootcamps, sportieve toernooien (badminton, padel), en een eigen Finse looppiste en basketbalveld. Sportieve uitdagingen zoals de jaarlijkse stappenchallenges en gezondheidsscans zijn vaste waarden bij TVH.
Volgens Peter Geiregat, chief people offficer bij TVH, gaat het gezondheidsprogramma Nudge verder dan alleen bewegen. “We focussen ook op gezonde voeding en mentaal welzijn”, zegt hij. “Het uitgangspunt is simpel: gezonde medewerkers voelen zich beter, zijn positiever en tonen meer betrokkenheid op het werk.”
Isabelle Van de Voorde (director interne communicatie & employee experience) bij TVH, ziet in het Nudge-concept een bron van inspiratie voor onze collega’s. “Dankzij dit programma krijgt een groep collega’s professionele sportbegeleiding om zich voor te bereiden op de Izegemse kwarttriatlon”, aldus Van de Voorde. “Dit initiatief loopt nu al voor het vierde jaar en is zelfs zo populair geworden dat TVH sinds dit jaar ook hoofdsponsor is van die triatlon. Elk jaar nemen meer dan 100 collega’s deel aan die TVH triatlon.”
Met de erkenning van Sport Vlaanderen op zak, blijft TVH naar eigen zeggen ook komend jaar zijn focus op welzijn en gezondheid versterken. De ambitie om hun titel van Sportbedrijf van het Jaar te verlengen is er alvast.