OOSTENDE – TUI werd bekroond met de ‘Best Brand Award’ in de categorie toerisme. De Belgische consument plaatst TUI dus op nummer 1, met ruime voorsprong op andere grote namen uit de sector. TUI kaapt trouwens ook een 5e plaats weg in de overall ranking van beste merken, na Samsung, Cola-Cola, Ikea en Colruyt. Een schitterende prestatie voor een merk dat pas sinds eind 2016 onder die naam bekend is en zich reeds kan plaatsen naast topmerken uit alle sectoren die het publiek al decennialang kent.
De “Best Brand Awards 2019” zijn een initiatief van Serviceplan en GfK (Growth from Knowledge) en zijn het resultaat van een onafhankelijke studie van 350 merken bij 5.000 huishoudens. Het merkonderzoek meet het reële economische succes van een merk maar ook de emotionele perceptie door de consument. Er is dus geen jury bij betrokken. De consument beslist.
Frans Leenaars, manager bij TUI Western Region, is blij met het prachtige parcours waarbij TUI de reiziger centraal plaatst in elke benadering. “Prachtig teamwerk is hier geleverd. Dat we met zo’n jong merk tussen grote, reeds jarenlang gevestigde namen staan, betekent dat we de Belgen hebben weten te overtuigen dat TUI relevant is voor alle typen reizen en voor elke reiziger. Dag in, dag uit doen we er alles aan om onze klanten een onvergetelijke reiservaring te bezorgen en daar worden we met deze award voor beloond”.
TUI heeft zijn roots in Oostende, met dank aan de familie Brackx dat destijds Jetair oprichtte wat later geïntegreerd en verkocht werd binnen de Duitse multinational.