In een tijd waarin artificiële kunstmatige intelligentie (AI) steeds belangrijker wordt, kan de accountancysector niet achterblijven, zo stelt Titeca. Daarom bundelen Titeca en Claritalk hun krachten om de werkdruk van accountants te verlichten en de klantbeleving te optimaliseren met behulp van AI.
AI kan een belangrijke rol spelen tijdens klantengesprekken. “Het geïmplementeerde systeem van Claritalk vat alle informatie uit de gesprekken samen, zodat de accountant de data eenvoudig kan verwerken”, heet het bij Titeca. “Bovendien kan de AI tijdens de gesprekken adviespunten aandragen, die ervoor zorgen dat het advies sneller wordt geformuleerd en de informatie sneller wordt gedeeld. Door deze optimalisatie heeft jouw vertrouwenspersoon snel toegang tot cruciale informatie, wat de dienstverlening moet versnellen.”
Ook voor ondernemers is Claritalk interessant, denken ze bij Titeca. En wel omdat er geen notities meer moeten gemaakt worden en omwille van de zekerheid dat er geen belangrijke informatie verloren gaat. Dit bespaart tijd en zorgt voor een soepelere samenwerking met de accountant. Bovendien blijft er meer ruimte voor strategisch advies en kun je achteraf alles opnieuw bekijken om zeker te zijn dat je alles goed hebt geïnterpreteerd en precies weet welke stappen je moet ondernemen.
Safety first
Een veelgestelde vraag over AI en zeker relevant in de accountancysector: hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens? “De AI in Claritalk is een combinatie van LLM-systemen (Large Language Models) en eigen, beveiligde gegevens”, aldus de woordvoerder van Titeca. “Gegevens worden opgeslagen in het systeem van Claritalk, niet in de LLM’s. Dit betekent dat hoewel de LLM’s een cruciale rol spelen in de functionaliteit van het systeem, ze geen toegang krijgen tot de inhoud van de gesprekken.”
Titeca pro accountants & experts benadrukt nog dat het bovendien een charter schreef waarin het kader voor het gebruik van gegevens wordt verduidelijkt. Dit charter wordt dan ook gehanteerd binnen het gebruik van Claritalk en benadrukt het belang van privacy en gegevensbescherming.
foto: Thomas Neirynck (founder Claritalk), Jonas Lauwereys (digital transformation manager Titeca), Marc De Moor (vennoot Titeca), Koen Victor (founder Claritalk)