In een ondernemersfamilie waar media en creativiteit centraal stonden, werd Thijs Wostyn 33 jaar geleden geboren. De passie voor communicatie zette hem ertoe aan om aan Howest de opleiding Digital Design and Development (Devine) te volgen.
Op 28-jarige leeftijd richtte hij dan het social media marketing agency Social Taco op. Dat bedrijf bestaat intussen 5 jaar. “Heel wat bedrijven worden intussen door ons ontzorgd”, aldus Wostyn. “Alleen kregen we de voorbije jaren steeds vaker de vraag om meer te doen dan social media marketing alleen. Lange tijd hielden we die boot af, maar uiteindelijk beslisten we om daar toch een gepast antwoord op te creëren met de lancering van Studio Piñata.”
Een totaalbeleving creëren
Studio Piñata wil voor bedrijven merken creëren die in het oog springen en die de band met klanten versterken. “Hoe mensen vandaag met een merk in contact komen is helemaal anders dan pakweg vijf jaar geleden, want merken zijn door de toenemende digitalisering altijd en overal zichtbaar”, dixit de oprichter. “Daardoor bestaat de kans dat een merk in de massa verdwijnt. En dat willen we natuurlijk vermijden door merken te ontwerpen waarmee je impact creëert. Dat doen we met een dynamisch team, die een ruime ervaring in marketing met een frisse, vernieuwende en toekomstgerichte kijk op de wereld combineert. Het gaat vandaag echt om het creëren van een vertrouwensband met je klanten. En dan is een sterk merk van cruciaal belang, omdat het loyauteit met je doelgroep helpt op te bouwen. Daarnaast merken we dat het voor bedrijven ook om meer dan het halen van goeie omzetcijfers gaat. Het HR-luik is minstens even belangrijk geworden. Net daarom proberen we om een totaalbeleving te creëren, die ook rekening houdt met zaken als employer branding en job marketing.”