Nu werken ze nog allebei in hoofdberoep, maar na de uren blijven er nog heel wat uren over, zo redeneren de dynamische dertigers. Het idee om met duurzame LED-neons uit te pakken, ontstond in volle corona. Thijs Denoulet, actief in de interieursector, ondervond toen dat er vraag was naar dergelijk product maar weinig of geen aanbod. Dus besloot hij samen met copain de route Angel Pentchev om het gat in de markt op te vullen.
LIT voerde aanvankelijk zijn producten vanuit Polen in, maar die leverancier bleek niet honderd procent te voldoen aan de voorwaarden om een lange termijn relatie mee op te bouwen. Nu komt het aanbod van een Nederlands bedrijf en een West-Vlaams bedrijf. “De grootste kwaliteit van onze LED-neons op plexi is allicht de duurzaamheid”, zeggen Thijs en Angel. “Maar ook de flexibiliteit. De klant kan om het even welk kleur of om het even welk lettertype vragen, alles kan.”
Nieuwe markt
LIT (letterlijk: het is tof) heeft in no time heel wat referenties opgebouwd, en niet bij de minste bedrijven. De vraag naar LED-neons met een moderne look is tegenwoordig erg groot. Het zijn eyecatchers, ze hebben een commerciële meerwaarde en ze zorgen voor een design touch. “Het zijn ook marketinginstrumenten”, aldus Thijs en Angel. “Wie in zijn zaak dergelijke neon aanbrengt, ziet de interesse van de consument zonder meer toenemen.”
LIT is zes maanden actief en zag de vraag hand over hand toenemen. Rond deze tijd is de commerciële webshop ook online. “De beste reclame is nog altijd de mond-aan-mond publiciteit”, vindt Thijs. “Maar we werken ook samen met studiekantoren die inrichtingen van gebouwen en panden voor hun rekening nemen.”