KORTRIJK – Het Kortrijkse marketingbedrijf The Silver Ones zocht en vond een samenwerking met het Nederlandse Bureau 50. The Silver Ones verandert ook van naam en volgt die van zijn nieuwe Nederlandse partner. De samenwerking biedt nieuwe groeimogelijkheden.
Het marketing- en communicatieplatform ‘The Silver Ones’ , met een focus op 50 plussers, bundelt zijn krachten met het Nederlandse kantoor. “De visie van het Nederlandse en ons Belgische bureau op 50+ marketing en communicatie lag zo dicht bij elkaar dat een landsgrens een samenwerking niet in de weg kon staan”, heet het aan beide zijden. “We leken wel voorbestemd voor elkaar.”
Door hun krachten en vakkennis te bundelen creëert de nieuwe entente meerwaarde om bedrijven te bedienen die zowel in België als in Nederland hun pijlen op de 50+ consument richten. “Samen hebben we de ambitie om nog verder te kijken dan de Benelux en ook open te staan voor nog andere buitenlandse samenwerkingen”, luidt de boodschap nog.
Filip Lemaitre, vijftigplusser met 10 jaar ervaring en de founder van The Silver Ones in 2017, bracht met Stefan Doutreluingne, Heidi Warnez, Stef Dejonghe en Daniel Feys een pak ervaring, kennis en expertise in de 50+ marketing en communicatie aan boord bij Bureau 50. Het vormt een mooie aanvulling bij deze van de Nederlandse vakbroeders Arjan in ’t Veld en Floris Venneman die samen het Nederlandse kantoor runnen.
Bureau 50 verzamelt consumenten insights via het 50+ panel, geeft advies, ontwikkelt marketing- en communicatiestrategieën en rollen die uit voor wie de nieuwe generatie 50 plussers wil begrijpen, bereiken, betrekken en bedienen.