textivision

Textivision accentueert zijn rol als kenniscentrum en thinktank

Precies 25 jaar terug stichtte een kleine groep van vooraanstaande West-Vlaamse textielondernemers, daarin gesteund door politicus Stefaan De Clerck, een soort thinktank voor de sector. Het kind kreeg de naam Textivision mee. Dit jaar wordt een kwarteeuw bestaan met enige luister gevierd.

Textivision gaat al jaren op zoek naar de nieuwste trends in de textielwereld via nationale en internationale mode-, lifestyle- en interieurbeurzen, voordrachten, tijdschriften, boeken, films, enzovoort. Die trends worden dan voorgelegd aan professionele trendwatchers en andere experts die de nieuwe fenomenen analyseren en interpreteren. Daarbij wordt het volledige interieurgebeuren als uitgangspunt genomen: interieurtextiel in al zijn facetten, meubelen, verlichting, muurbekleding, verven. Nieuwe kleuren, structuren, materialen en functionaliteiten staan hierbij centraal. Al deze gegevens zijn van cruciaal belang voor de professionele spelers uit de interieurwereld, waaronder producenten, (interieur-)architecten en voorschrijvers. Al deze doelgroepen worden via voordrachten en lezingen van experts zo goed mogelijk geïnformeerd over het reilen en zeilen in de textielwereld.

Iedereen die op een of andere wijze bezig is met interieuraankleding en textiel, kan de sessies van Textivision bijwonen. De organisatie telt op vandaag al enkele tientallen vooraanstaande leden-bedrijven die afkomstig zijn uit West- en Oost-Vlaanderen. De meeste  activiteiten gaan door in het auditorium van EANDIS op het Kennedypark in Kortrijk.

info: www.textivision.be