Jorion

Tachtiger Juan Jorion viert zestig jaar Jori: “Een CEO is geen Père Noël.”

WERVIK - Hij is de tachtig voorbij maar blijft op de bres van zijn eigen bedrijf staan. Wie het over Juan Jorion heeft, de zaakvoerder van het Wervikse meubelbedrijf Jori, heeft het over een fenomeen in de West-Vlaamse ondernemerswereld. Op het Salone del mobile in Milaan viert Jori dezer dagen 60 jaar baanbrekend dynamisch zitcomfort met zijn nieuwe creatie: een  ultieme flexibele zitbank die de naam Eden meekreeg. Jori vond in de Berlijnse ontwerper Sven Hansen de perfecte bondgenoot om 60 jaar dynamisch zitcomfort glans te geven.  

 

Zoals de bekende  internationale voetbaltrainer José Morinho, staat ook Jorion, midden de tachtig nu en van opleiding geneesheer, bekend als the special one. Zelf noemt hij zich relativerend liefst een CEO ad interim of ook nog l’homme à tout faire, om er dan aan toe te voegen: “Omdat het nodig is, een CEO is geen Père Noël.”

Hij heeft uitgesproken meningen over ondernemerschap en leiding geven. Hij heeft drie grote principes. Eén: zorgen voor een goed team met gemotiveerde mensen. Twee: iedereen is koning. Niet alleen de klant, maar alle stakeholders, dus ook leveranciers, medewerkers, consumenten, enzovoort. Het verwachtingspatroon van iedereen moet ingevuld worden. Drie: je moet zelf jong blijven in je hoofd, en dat in een soms vreselijke wereld waar de technologie alles en iedereen domineert met alle gevolgen vandien.

Samen met anderen

Sinds de oprichting in 1963 heeft de ontwikkeling van Jori’s unieke en gepatenteerde relaxconcept het West-Vlaamse bedrijf in staat gesteld om zich te positioneren als de wereldleider in de relaxsector. Naast zitmeubelen biedt de Jori-collectie ook een scala aan tafels en poefs.

Juan Jorion werkt bij voorkeur samen met internationale ontwerpers om ergonomische en gepersonaliseerde banken en ligstoelen te creëren en deze met de grootste zorg te produceren in zijn Belgische ateliers. Dit traditionele vakmanschap en het gebruik van materialen van de allerhoogste kwaliteit garanderen de sublieme afwerking en lange levensduur van elk West-Vlaams meubel. Deze belangrijke ingrediënten vormen al 60 jaar de kern van het succes van Jori, zo laat het bedrijf zelf weten.

Wereldwijde groei

De distributie vindt plaats via een internationaal netwerk van onafhankelijke distributeurs en agenten. Dankzij de jaarlijkse deelname aan de meubelbeurzen van Keulen en Milaan blijft de naamsbekendheid van het merk wereldwijd groeien. In 2019 opende Jori nog zijn eerste flagshipstore in Taipei.