GymGainz, een onderneming in sportkledij en accessoires, werd pas deze maand opgericht. Het idee kwam van Kortrijkzaan en student Netwerkeconomie, Xander Wittouck. Hij doet dit niet alleen, maar samen met vriend en vennoot Kilian Maes, die na het horen van Xanders idee onmiddellijk enthousiast was. Om hun merk in de kijker te zetten kunnen ze rekenen op TikTokkers Ilian Luyten en Jackie De Maeght. Met hen in het team hopen ze om snel wat naambekendheid te krijgen bij de jonge Belgische bevolking.
Groeiplannen
Hoewel GymGainz momenteel enkel sportkledij verkoopt op hun webshop is dit niet het enige waar de jonge Kortrijkzanen zich op willen toespitsen. Ze willen tegen eind dit jaar een fysiek verkooppunt in het Kortrijks straatbeeld zien en daarnaast ook beginnen met de verkoop van sportvoeding. Nadat we in enkele jaren België hebben veroverd zullen we zich ook gaan toespitsen op de internationale markten, zo luidt hun boodschap. Eerst Europees en later ook daarbuiten om te gaan concurreren met grote spelers zoals LuLuLemon, YoungLA en Gymshark.
De eerste verkoop startte op vrijdag 11 maart en bleek meteen ook een groot succes te zijn. De groeiplannen zijn dus niet onterecht. Om deze te realiseren geven ze zichzelf een deadline van 5 jaar. “In 2027 willen we met GymGainz één van de belangrijkste bedrijven in de sport- en fitnessindustrie in handen hebben, en dat met een breed scala aan producten die elke sporter kan gebruiken willen we ons dan distantiëren van de anderen”, vertelt Xander. Hun kledij kan trouwens ook casual gedragen worden en hoeft niet altijd gelinkt te worden met sporten, hoewel sporters toch wel zijn doelpubliek zijn.