WAREGEM – Jorgo Struyve en Nicolas Destoop, zaakvoeders van de firma BOOGO, werden door UNIZO verkozen tot student-ondernemer van het jaar. Ze wisten de jury te overtuigen met de lancering van hun creatieve innovatie op de Belgische markt: ‘alcohol infused ice cream’, of kwaliteitsvol room- en sorbetijs, verrijkt met 5 % alcohol. Een nieuwe smaaksensatie, maar tegelijk met oog voor moderatie.
De ijsproducten worden deels gezoet met Stevia, waardoor ze 50 % minder suiker bevatten dan traditionele roomijsproducten. Bovendien kiest BOOGO voor premium zuivelkwaliteit. De potjes worden momenteel verkocht in een aantal winkelpunten, in zomercafé’s en op festivals. De jury was ook onder de indruk van het sterke businessplan van het West-Vlaamse ondernemersduo.
Met de verkiezing van de student-ondernemer wil UNIZO Onderwijs & Ondernemen een podiumplaats bieden aan inspirerende studenten die ondernemen een hippe aanblik geven, die de brug slaan tussen onderwijs en ondernemen en die andere studenten over de streep kunnen trekken om het er ook op te wagen. Het student-ondernemersduo ontving deze ochtend de UNIZO-award, plus een cheque van 500 euro uit handen van Danny Van Assche, gedelegeerd bestuurder van UNIZO. Dat gebeurde in de serres van ID’Flor in Lochristi, waar Jorgo en Nicolas afgelopen weekend hun producten verkochten tijdens het lifestyle-event Pit’ch.
“Een eigen bedrijf(je) starten is hip, ook bij jongeren”, stelt Danny Van Assche, gedelegeerd bestuurder van UNIZO vast. “Het student-ondernemerschap zit in de lift en surft duidelijk mee op de golven van het optimistische economische klimaat, plus het verbeterde imago van ondernemerschap.
Info: www.boogo.be