Vier kandidaten hadden de eindselectie gehaald. Naast Steven Callens waren dat : Nicolas Buysschaert van het Brugse digitaal agentschap Digital KIXX, Inge Lataire (Tuin- en Dier Lataire uit Beernem) en Jean-Paul Godfroy van het spitsvondige technologie- en dienstenbedrijf BNB Support/Huswell. Deze laatste won de publieksprijs.
Sunday werd in 2013 opgericht door de gewezen en internationaal gerenommeerde top disc jockey Steven Callens. Het bedrijf is vandaag goed voor een omzet van circa 4,5 miljoen euro en telt om en bij de 50 medewerkers. Callens is duidelijk in zijn betoog: hij wil in zijn sector de nummer één wereldwijd worden, zonder de zorg voor klanten en medewerkers uit het oog te verliezen en met focus ook op duurzaamheid.
Sunday helpt bedrijven om van hun stakeholders (personeel, klanten, partners, investeerders,…) echte ambassadeurs te maken door middel van sustainable company fashion. Met 48 teamleden in 5 landen en klanten als TikTok, Gorillas, Hubspot, Facebook, Google, Zalando, Salesforce, enzovoort, is Sunday de snelst groeiende en meest disruptieve speler in deze markt. Het productaanbod bestaat uit duurzame kledij en draagbare accessoires die op maat van bedrijven gemaakt worden. “We decoreren niet op bestaande producten, maar gaan kledij en accessoires van de stof en patronen maken, net zoals modemerken dit doen”, aldus Steven Callens. “De productie gebeurt in onderaanneming in Polen.”
Veelzijdige diensten
De diensten zijn veelzijdig en bestaan uit fashion design (creatief & technisch ontwerp), productie, software, fulfilment en consulting. “Het advies trekken we trouwens door in onze volledige aanpak met de klant en staat echt centraal in onze organisatie”, aldus Callens. “De klant kiest zelf het niveau van betrokkenheid en welke diensten voor hem interessant zijn. De bedrijven die internationaal klanten en medewerkers hebben, gaan meestal voor onze ‘one stop shop’ aanpak en gebruiken het liefst al onze diensten voor een totale ontzorging, maar met maximale impact en resultaten.”
Klant centraal in het universum
Sunday baseert zijn businessmodel ook op een intern R&D team dat sterk ‘customer driven’ is. “We gaan dus voornamelijk ontwikkelingen doen op vraag en op maat van de klant”, zegt Callens. “Dit zorgt ervoor dat het productaanbod steeds unieker wordt en dit in andere landen en sectoren ook kan doorgetrokken worden, gezien alle branding steeds uniek is per klant. Overigens bezitten we zelf niet de machines of productie, maar werken we met onderaannemers die onze producten vervaardigen conform onze lastenboeken. Zo blijven we op elk moment schaalbaar met onze producten en blijven we toch de kwaliteit bewaken.”
Vandaag heeft Sunday naast zijn hoofdkantoor in Roeselare, ook al eigen vestigingen in Nederland, Duitsland, Ierland en Polen. Ook aanwezig zijn in de VS en Azië staat op het verlanglijstje voor de komende jaren.
foto: Steven Callens (r)