Door deze overname verwerft Foodbag een marktaandeel van circa 30 procent in België. Foodbag beleverde nu al zo’n 8.000 gezinnen per week. Naar verwachting zal het dienstenbedrijf op jaarbasis om en bij de 6 miljoen maaltijden aan huis verdelen.
Foodbag en 15 Gram laten weten dat ze dezelfde visie delen op de markt en dezelfde groei ambities koesteren. Beide bedrijven zweren ook vooral bij seizoengebonden producten van eigen bodem en hebben de ambities om klanten telkens opnieuw te verrassen met hun foodboxen die geleverd worden in kartonnen verpakkingen. Samengaan was daarom de meest verantwoorde optie. Er zal geen verlies van tewerkstelling zijn bij 15 Gram.
Foodbag zet met 15 Gram zijn tweede strategische stap op twee jaar tijd. In 2019, net voor corona, werd al een fusie aangegaan met Smartmat. Het coronajaar gaf aan Foodbag een enorme boost. De thuisleveringen worden verzorgd door een eigen koerierdienst van 100 chauffeurs, allemaal vijftigplussers of gepensioneerden die nog de handen uit de mouwen willen steken.