Stas team Made_in_West_Vlaanderen

Stas pakt uit met unieke HR- en marketingstunt bij jongeren

WAREGEM – 5000 euro bijverdienen tijdens een tiendaagse reis door Europa? Het kan, met dank aan het Waregemse constructiebedrijf Stas. Met een uitgekiend promotieplan voor jobstudenten trekt Stas de aandacht van het jonge volkje. 

Iedereen kent het fenomeen: het studentenleven zit er (bijna) op, die wilde plannen om de wereld te verkennen kan je opbergen, want het werkleven staat voor de deur. Het  Waregemse constructiebedrijf Stas heeft er iets op gevonden. Samen met je beste vriend of vriendin kan je deze zomer doorheen Europa reizen en er zelfs 5.000 euro mee verdienen. 

Stas, innovatief constructeur op vlak van trailers, lanceert daarvoor de ‘Stas Roadtrip’. Er wordt gezocht naar 15 jonge Vlaamse duo’s om op reis te gaan en deel te nemen aan een concours tot ver over de landsgrenzen heen. Na een eerste selectie door een jury van bekende en ervaren avonturiers, worden twee duo’s eropuit gestuurd om de wegen te verkennen tot in de verste uithoeken van Europa. Op hun tocht worden ze verrast met tal van avontuurlijke opdrachten om hun reisbudget te verhogen. Een goede week later worden de vier avonturiers terug verwacht op het bedrijfsterrein van Stas in Waregem voor het grote finalespel. Het winnende duo gaat naar huis met een geldprijs tot 5000 euro, gemakkelijk zes keer meer dan wat je verdient als jobstudent. 

Accent op waarden

“Een avonturentocht door Europa, net voor je aan het echte werkleven begint, is een uitdagend idee”, zegt Ella Wallays namens Stas. Ook Eline Ampe, die bij Stas  het startsein gaf voor een uniek en sociaal project is enthousiast over het hele concept: “Aan het einde van ieders studentenleven is het budget meestal op om nog grote reizen te maken”, aldus Ampe. “Door de STAS Roadtrip hoeft men zich daar geen zorgen om te maken. Het kost je helemaal niets, en toch zie je de mooiste plekken van Europa.”

Stas ziet het initiatief als een originele manier om zichzelf en de waarde van het bedrijf in de kijker te plaatsen. Die basiswaarden in het HR-beleid zijn: respect, initiative, positivisme en efficiëntie.