De Kortrijkse start-up Around Media heeft een samenwerking op touw gezet met de vastgoedgroep Dewaele. Het gaat om en zeer innovatieve manier van huisbezoeken. Kandidaat-kopers moeten niet meer perse langs gaan naar het huis van hun dromen maar kunnen dat nu rustig bekijken vanuit hun eigen luie zetel. Dankzij de door Around Media ontwikkelde soft- en hardware kan Dewaele nu virtuele huisbezoeken aanbieden via de website. De databank wordt nu systematisch uitgebreid. Thijs Morlion, de amper 24-jarige zaakvoerder van Around Media, heeft het over een ideale “match”. Met Dewaele heeft Around Media zijn eerste grote klant binnen gehaald.
Dewaele Vastgoed, in 1985 opgericht door de inmiddels overleden Pol Dewaele, telt 22 kantoren in West- en Oost-Vlaanderen. In de tweede generatie wordt de zaak geleid door het triumviraat Filip Dewaele (zoon van de stichter)-Stefaan Coucke-Geert Berlamont. Volgens het vastgoedkantoor zorgt de nieuwe technologie voor een historische doorbraak. Het digitale concept maakt alvast het leven van zowel kopers als verkopers een stuk gemakkelijker. Kandidaat-kopers moeten alleen nog bij Dewaele langs gaan om er een “viewmaster” op te vragen. (KC)