Whisk

Starter in de kijker: Whisk mikt op eventsector

KORTRIJK - Evita (Janssens) en Jelle (Leplae) leerden elkaar jaren geleden kennen, aan de koffiemachine bij hun toenmalige werkgever. Met respectievelijk 14 en 12 jaar professionele ervaring hebben ze ontelbare kleine en grote events voorbereid, uitgewerkt en in goed banen geleid. Daaruit is een vriendschap ontstaan die vandaag – een decennium later – voor een avontuurlijke sprong richting ondernemerschap zorgt met het nieuwe B2B eventbureau Whisk. Want events komen sowieso terug. "Elk nadeel heb ook zijn voordeel", zeggen de kersverse ondernemers 

“De basis van ons partnership is vriendschap en vertrouwen. We kennen elkaars sterktes, de scherpe kantjes, de soft spots en zijn daardoor heel complementair. Ineens de tijd krijgen om te reflecteren, zaken in vraag te stellen en daar conclusies uit te trekken was nodig”, legt Evita uit, net voor de 2e keer mama geworden.

“Dat we samen geen café gingen openen was een no-brainer”, zetg Jelle van zijn kant. “Onze kracht ligt in onze ervaring in events. Dat kennen we, dat kunnen we, dat doen we met passie. Het deed pijn om iedereen in de sector machteloos te zien toekijken en af te wachten. Op een bepaald moment voelde dat als wachten op Godot en dat was ons tipping-point. Toen zijn we bepaalde zaadjes gaan planten om te kijken welke de moeite waren om verder water en zonlicht te geven, met dit als nieuw startpunt.”

Om in onzekere tijden te investeren, binnen een sector waar een volledige relance nog niet onmiddellijk aan de orde is, kan op zijn minst risicovol genoemd worden.  “Wij gaan er ambitieus tegenaan,” zegt het duo. “We weten heel goed wat we doen, waar we aan toe zijn en waar we het onderscheid kunnen maken. Bedrijven begeleiden in de juiste keuzes voor hun bedrijfs-, personeels- of launch-event is vandaag cruciaal. Met onze live experiences kunnen brands op verschillende manieren intekenen.”

Wie denkt dat live experiences enkel voor fysieke events zijn, heeft het wel degelijk mis. “Digital events zijn intussen goed ingeburgerd maar daar hangt nog een pak fruit op plukhoogte”, aldus Evita. “Beleving, zintuiglijke prikkels, emoties: al die zaken kunnen ook digitaal versterkt worden. Daar gaan wij ons, samen met een sterk netwerk, op een originele en vernieuwende manier op focussen. Vooral de mix van beide concepten, het hybride verhaal, wordt ons flagship-concept.”

Meer info vind je op WWW.WHISK.BE