Succesjobs nieuwe foto

Starter in de kijker: SuccesJobs promoot factor geluk bij selectie en rekrutering

ROESELARE – Tine Coussement en Nele Maes kwamen een jaar terug alvast niet onbeslagen aan de start toen ze hun eigen bedrijf SuccesJobs van de grond hielpen.  De keuze voor de uitzendsector was logisch want voordien hadden ze allebei 16 jaar gewerkt bij respectievelijk Accent en daarna Synergie. Ze hadden hun droom en dat was op eigen benen staan en het verschil proberen te maken in een nochtans behoorlijk gesatureerde sector.

“Met SuccesJobs mikken we op keihard werken en hard genieten voor iedereen voor onze klanten en voor onszelf”, zegt het vrouwelijk ondernemersduo. Ofte work hard, play hard. SuccesJobs profileert zich als een rekrutering- en selectiekantoor voor algemene- en technische bedienden. “Vanaf dag één hadden we een duidelijke missie: de beste match realiseren tussen vacature én kandidaat”, aldus Nele Maes. “Zorgen dus voor de klik tussen werkgever en sollicitant.”

Maar doet niet elk kantoor dat? “Ja”, zegt Nele Maes, “maar wij zetten voor elke kandidaat en voor elk bedrijf al onze ervaring, expertise én vooral gans ons netwerk in dat wij in search & selection hebben uitgebouwd. We blijven gaan voor drievoudige winst: kandidaat gelukkig, bedrijf gelukkig, wij gelukkig.”

Het lockdown effect

Amper zes maanden waren de dames bezig met SuccesJobs, en pief poef paf: daar was de lockdown. Een situatie die niemand verwacht en ingecalculeerd had. “Wij als starter hadden net onze zekerheid én ons opgebouwd loon overboord gegooid om letterlijk van 0 af aan een eigen kantoor op te richten”, zeggen de dames van SuccesJobs. “Zoals we al jaren een tandem vormen hebben we dit nu ook gedaan. We zouden onszelf voorliegen moesten we zeggen dat we niet bang en angstig waren maar we hebben ons aan elkaar opgetrokken en kei maar dan ook keihard gewerkt. En gelukkig hebben we tot op vandaag nog altijd geen seconde spijt van de beslissing die we vorig jaar genomen hebben. Voor ons voelt het ook nu nog als eerste maand (oktober 2019). We blijven vasthouden aan onze vooropgestelde normen en waarden. Elke vraag pakken we professioneel, ambitieus, betrokken en met volle goesting aan. Wij willen partners zijn die even hard gaan voor de klant als voor het eigen succes. We willen zowel de klant-werkgever als klant-kandidaat verrassen,  want wij doen meer dan vraag en aanbod naast elkaar leggen. We denken mee en we denken verder. Onze expertise, onze ervaring, onze sociale vaardigheden, onze gedrevenheid, ons hele netwerk: alles zetten wij in om de vraag van de klant ingevuld te krijgen.”