Het moet gezegd: het finaal resultaat mag er zijn. Het vertalen van een visie en een droom is niet altijd een evidentie, laat staan het creëren en lanceren van een merk. Het werk dat eraan vooraf gaat, en de tijd/energie en budgetten die hierin kruipen durven mensen soms te onderschatten. “Respect en duurzaamheid is iets waar wij als merk bewust op inzetten”, zegt Sophie. “Tenslotte is er de liefde voor het ambacht in de textielwereld iets wat zeker niet mag verdwijnen, ongeacht welk product er gefabriceerd wordt. Het is een aparte metier. Het consequent doortrekken van de esthetische en ethische lijn in elk detail is van cruciaal belang.”
Zo ging Sophie zelf aan de slag met het volgen van naailessen om nog meer inzicht en productkennis te verwerven. Al de patronen voor Maison Nanou werden ontworpen door een dame met jarenlange kennis, ervaring en toewijding voor de stiel. Het visuele luik werd dan weer vormgegeven door een andere jonge starter.
Sociaal ondernemerschap
Maison Nanou profileert zich in de high end en brengt plaids, kimono’s, beachbags, make up tassen en zeepjes op de markt, allemaal met een uniek zuiders accent. De naam van het merk is een verwijzing naar het koosnaampje voor haar mama, en voor Sophie refereert het ook naar het gevoel van thuiskomen.
Als jonge starter wil de Oostendse Sophie Devos ook inzetten voor steun aan goede doelen. Met elke aankoop wil ze een donatie maken aan Think Pink dat opkomt voor het bestrijden van kanker, en voor Cap 48 dat zich ontfermt over mensen met een mentale beperking. Die beide doelen liggen haar na aan het hart.
info: www.maisonnanou.com