Slag om slinger weet de jonge Waregemse ondernemer Nicolas Roose met zijn Noodweer.be meer en meer klanten te lokken. Alles wat van dichtbij of van ver te maken heeft met “het weer”, wordt door Noodweer.be opgevolgd via commentaren, blogs, voorspellingen, analyses, foto’s en wat al niet meer. Op de sociale media en via de website Noodweer.be zorgt Roose voor een hit curve. In Waregem beschikt hij over zijn eigen professioneel weerstation. Noodweer Benelux werd als bedrijf officieel opgericht in 2012, na het voorval op Pukkelpop in 2011. “Alles komt aan bod, maar ik specialiseer mij in het volgen van onweer,” zegt Nicolas Roose. “Meer bepaald slaag ik er in om een breed publiek binnen de Benelux te waarschuwen en heb daardoor telkens het aantal bezoekers die onze website komt bezoeken kunnen verdubbelen. In 2015 tot boven de grens van 1.000.000. Een onweer wordt minuut per minuut opgevolgd. Er wordt ook samengewerkt met een team van stormjagers in België en Nederland.”
Volgens Nicolas Roose bereikt Noodweer.be maandelijks zowat 100.000 mensen. De pijlers van Noodweer Benelux bestaan uit: het brengen van een online meteo in haar meest eenvoudige vorm, het gericht uitsturen van artikels die gerelateerd zijn aan stormweer, sneeuwval en onweer. Via weerkaarten en blogupdates blijft de bezoeker op de hoogte van onweer, sneeuw of andere natuurfenomenen in en buiten Europa. De website is gemaakt om te delen met anderen en gebruikt daarvoor sociale media. Nu wordt gewerkt aan een applicatie voor Android en iOS. Nicolas Roose wil daarvoor beroep doen op het concept van crowdfunding. (KC)