HenryWalthers_ByCharlotteLauwersPhotography116-min-min (1)

Starter in de kijker: Maxime Traen wil beroep van vastgoedmakelaar in ander daglicht stellen

BRUGGE - De Brugse regio is een vastgoedkantoor rijker: Maxime Traen stelt vol trots Henry Walthers voor. Met de toepasselijke slogans ‘Thuis vinden. Thuis voelen’ en ‘Keeping it real estate’ wil Traen authentieke waarden hoog in het vaandel dragen. Geen platte verkoop, maar wel satisfy the customer. Precies zoals mijn grootvaders het mij destijds geleerd hebben, zegt Traen.

Maxime Traen is geen onbekende in de vastgoedwereld. In 2015 stapte hij de markt in bij de snelst groeiende kantorengroep van Vlaanderen en werd daar al snel aangesteld als kantoorverantwoordelijke in De Haan.

Na enkele jaren zette hij mee zijn schouders onder de opstart van een afzonderlijke tak binnen de groep, gespecialiseerd in exclusief vastgoed. Na negen jaar voelde Maxime echter dat het tijd was voor een eigen verhaal, met een eigen visie: Henry Walthers.

Makelaar verdient positiever imago

“De vastgoedwereld boeide me al van kinds af aan, gefascineerd als ik was door architectuur, kunst en vastgoed", zegt starter Maxime.  "Toch waren er ook zaken waaraan ik me ergerde, met allereerst het imago van de makelaar als een gladde verkoper in maatpak met een ‘dikke’ wagen, alleen maar uit op grote commissies na het snel-snel tonen van de keuken en badkamer. Jammer genoeg bestaan er wel degelijk dergelijke makelaars, en dat louter tonen van keuken en badkamer wordt nog uitvergroot door programma’s als Huizenjagers. Ik wil echt af van al die stereotypen in de sector.”
Met Henry Walthers wil Maxime Traen een nieuwe standaard zetten en de kijk op makelaars veranderen. "Wij gaan voluit voor een integere en authentieke aanpak waarbij we iedere klant een correct advies en persoonlijke service op maat bieden", zegt hij. "Ik verkies kwaliteit echt boven kwantiteit en dus beperken we ons tot een gelimiteerd maar hoogstaand aanbod. De vastgoedmarkt heeft nood aan een frisse, hedendaagse en futureproof aanpak. Ik wil met Henry Walthers een brand, een sterk merk creëren waarin kopers en verkopers van een woning zichzelf herkennen en zich op hun gemak voelen.”